Te veel olie in het blok

Technische informatie over MG's en Rovers.
Boekie
MG-R Core

Bericht door Boekie »

Nee ik heb de karterplug niet meer losgekregen helaas. De hele week dus niet gereden in mijn wagentje...

Maar vanavond moet ik toch naar de garage om mijn kat+tussendemper te laten verwijderen :D en dan laat ik het meteen even doen.

Dus over een paar uurtjes gaat die auto een flinke bak herrie maken (hoop ik) en dan kan ik weer lekker rijden :D
Boekie
MG-R Core

Bericht door Boekie »

Ben gisteren bij de garage geweest. Volgens deze mensen zat er zelfs te weinig olie in het blok :? Dus hebben we er gister weer wat olie bij gedaan. De pijlstok gaf eerst weer te veel aan. Maar toen we al het olie even hadden laten bezinken was het precies goed. Mischien heb ik te haastig gepijld. Het was tenslotte onder werktijd.

Ow en sowieso moet ik een nieuwe pijlstok hebben (denk ik)want de olie hecht zich moeilijk aan de pijlstok. Waardoor deze niet duidelijk aangeef hoeveel olie er daadwerkelijk inzit.
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

En daar hebben ze de plug er wel uit gekregen ?en de olie blijft niet plakken aan de stok ? heb je water enof koelvloeistof in je blok :?

In iedergeval is dusver alles ok ..

Gr Pieter
Boekie
MG-R Core

Bericht door Boekie »

Ja daar was hadden ze hem zo los. Maar daar staat de wagen ook op een brug. En ze hebben gewoon goed gereedschap. Dat scheeld ook een hele boel.

Maar hoop niet dat ik koelvloeistof of water in mijn blok heb want dan ben ik de sjaak. Dan heb ik waarschijnlijk een kromme kop of zo?. Maar tot nu toe loopt de motor nog lekker. Haal er goede snelheden mee. De kop zweet niet. Olie verbruik moet ik nog even afwachten.
Plaats reactie