Alvast een aanpassing voor Zandvoort/Nurburgring
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Kromtrekken gebeurd als de schijf niet overal even heet is.
Na stevig remmen zijn zowel je schijven als je blokken heet, ga vervolgens voor het stoplicht staan dan koelt de schijf weer af(lekker groot oppervlak), de blokken zijn echter nog heet. Als je die tegen de schijf aan houd dan blijft dat gedeelte van de schijf langer heet dan de rest van de schijf => kans op kromtrekken.
Hetzelfde gebeurd als je geen abs hebt en tijdens het remmen een wiel blokkeerd voor langere tijd.(het gaat echter erg snel, een paar seconden is meer dan genoeg, een remschijf wordt al snel 500C, en koelt dus relatief erg snel af met 25c lucht, er is al snel een paar 100C af.
Na stevig remmen zijn zowel je schijven als je blokken heet, ga vervolgens voor het stoplicht staan dan koelt de schijf weer af(lekker groot oppervlak), de blokken zijn echter nog heet. Als je die tegen de schijf aan houd dan blijft dat gedeelte van de schijf langer heet dan de rest van de schijf => kans op kromtrekken.
Hetzelfde gebeurd als je geen abs hebt en tijdens het remmen een wiel blokkeerd voor langere tijd.(het gaat echter erg snel, een paar seconden is meer dan genoeg, een remschijf wordt al snel 500C, en koelt dus relatief erg snel af met 25c lucht, er is al snel een paar 100C af.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Met de nieuwere automaten niet meer.... als je met deze stil staat, de rem ff goed in drukt en los laat, dan blijft de auto stil staan door in een tijdelijke P-stand te gaan zonder dat je zelf hoeft te schakelen...zijnstra schreef: dat kan idd, maar gebeurd dat in de praktijk ook??
tenminste.... dat was bij de laatste 2 automaten die we hebben gehad (-01 Chrysler Voyager en -03 MB E-klasse).....
Jai
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Zo, het spul is gemonteerd.
ZR160 klauwen met nieuwe schijven, blokken en Goodridge RVS remleidingen (ook achter). Pedaal is beetje sponzig maar daar schijnen meer mensen met de ZR/ZS conversie last van te hebben. Remkracht is in ieder geval voldoende, ik heb nog niet hard geremd maar je voelt dat ze meer bijten.
Paar phonepics:


En een fotootje om de grootte van de garage aan te duidden :P

ZR160 klauwen met nieuwe schijven, blokken en Goodridge RVS remleidingen (ook achter). Pedaal is beetje sponzig maar daar schijnen meer mensen met de ZR/ZS conversie last van te hebben. Remkracht is in ieder geval voldoende, ik heb nog niet hard geremd maar je voelt dat ze meer bijten.
Paar phonepics:


En een fotootje om de grootte van de garage aan te duidden :P

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.