Kleppen stellen Rover 216 coupé/GTi... prijsje?
Zolang je binnen de D-serie blijft valt het nog mee, maar ik vrees dat een D16A8 of 9 één van de betere blokken is binnen die serie. Als je naar een B wilt overgaan moeten motorsteunen aangepast worden (met conversiekit of verplaatsen) en de kabelboom zou redelijk wat verschillen hebben, dus ook best direct mee veranderen...
Kostelijk grapje als je niets zelf doet, drijfstanglagers vervangen valt nog mee, het blok moet niet compleet open, enkel onderaan. Als je krukas ingelopen is kan die meestal nog bijgeslepen worden.
Als je te lang wacht zijn de gevolgen voor je blokje niet te overzien, ik heb hier zo'n blokje uit een del sol liggen dat helemaal in de soep gedraaid is doordat de eigenaar het niet nodig vond om ze te laten vervangen.
Greetz
Kostelijk grapje als je niets zelf doet, drijfstanglagers vervangen valt nog mee, het blok moet niet compleet open, enkel onderaan. Als je krukas ingelopen is kan die meestal nog bijgeslepen worden.
Als je te lang wacht zijn de gevolgen voor je blokje niet te overzien, ik heb hier zo'n blokje uit een del sol liggen dat helemaal in de soep gedraaid is doordat de eigenaar het niet nodig vond om ze te laten vervangen.
Greetz
enkel de drijfstanglagers is max 2 uur werk. Je zal wel no geen paar weken moeten wachten want komende zaterdag vertrekken we op reis voor 14 dagen... Daarna kan alles.Tomcat schreef:Aha... wat zou het ongeveer kosten denk je om die drijfstanglagers te laten vervangen? Als jij het kan, dan zou ik wel ff langs kunnen komen. Kunnen we meteen kijken of die sensor past
Greetz
en hoe kunnen we localiseren en diagnoseren wat de oorzaak van het tikken is? voordat het hele blok open moet? echter ik zie ook dat je roverdude hele mooie kleine turbodruk metertjes enzo hebt in het wit? welke zijn dit en waar heb je deze gemomnteerd?? mochten het mijn drijvstanglagers zijn dan heb ik ook interesse, in het laten vervangen.
mvg.
mvg.
Als je zeker wil zijn dat je lagers nog goed zijn moet de carterpan eraf en daarna een soort houder (weet de naam niet) waarin de krukas draait. Hierin liggen de krukaslagers. Normaal kan je dan aan de drijfstang voelen, De drijfstangen zitten met twee moeren vast rond de krukas, als je die lost heb je de lagerschalen in je handen...
De prijs van een set lagers weet ik niet direct van buiten, maar ik denk dat het ergens rond de 125€ ligt...
Op het del sol blok waar ik over sprak stond een turbo en dan is dit meestal het eerste dat weg is, normaal zijn die +/-1.5mm dik, die in de delsol waren minder dan 0.1mm dik (dit hoor en zie je). tikken, onregelmatig draaien, olie verbruiken, cilinders ingelopen, turbo naar de maan, enz... ik denk dat ik nog ergens foto's heb.
Greetz
De prijs van een set lagers weet ik niet direct van buiten, maar ik denk dat het ergens rond de 125€ ligt...
Op het del sol blok waar ik over sprak stond een turbo en dan is dit meestal het eerste dat weg is, normaal zijn die +/-1.5mm dik, die in de delsol waren minder dan 0.1mm dik (dit hoor en zie je). tikken, onregelmatig draaien, olie verbruiken, cilinders ingelopen, turbo naar de maan, enz... ik denk dat ik nog ergens foto's heb.
Greetz
pyara_pappoe schreef:en hoe kunnen we localiseren en diagnoseren wat de oorzaak van het tikken is? voordat het hele blok open moet? echter ik zie ook dat je roverdude hele mooie kleine turbodruk metertjes enzo hebt in het wit? welke zijn dit en waar heb je deze gemomnteerd?? mochten het mijn drijvstanglagers zijn dan heb ik ook interesse, in het laten vervangen.
mvg.
De metertjes zijn van "AUTOMETER" en hebben me een pak geld gekost. 1 voor turbodruk, 1 voor A/F Waarde en 1 voor olietemp.
Deze zitten op de plaats waar normaal de radio zit. Hiervoor heb ik een polyester plaatje gemaakt, gaten geboord en gespoten. Deze zitten in mijn crx en aangezien die enkel voor sprints diende had ik geen radio nodig

De metertjes staan trouwens te koop...
de foto's:
De 4de cilinder verbruikte meer olie dan benzine:

Lagers zo goed als weg:

krukaslagers ingelopen:

Greetz