Verwisselen temperatuur sensor

Plaats reactie
vitopito

Verwisselen temperatuur sensor

Bericht door vitopito »

Heb een klein probleempje met de temperatuur sensoor van de koelvloeistof, de aanwijzing in de cockpit schommelt behoorlijk en af en toe slaat hij door in het rood.

Heb een nieuwe sensoor maar aangezien deze aan de achterkant van het blok zit kom ik hier slecht bij, plus ik weet niet waar ik rekening mee moet houden.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan me goede tips geven hierover? :? :?
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Ik wil niet steeds reclame blijven maken, maar misschien kun je je vraag ook even hier stellen:

http://www.mgf.be
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb die sensor wel eens vervangen, en het is dood simpel.

In een MGF is het allemaal wat krapper natuurlijk, maar voor de rest kan ik me niets indenken waar je echt aan moet denken.
Je kunt rustig wisselen met het koelwater er nog in, je maakt maar een klein gaatje in het circuit. En voor die paar seconden dat de sensor eruit is, kun je je vinger ervoor houden, meer dan een paar ml verlies je niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
dmen

Bericht door dmen »

ik heb de sensor pas ook vervangen. Het is inderdaad een beetje krap maar je kunt hem vervangen zonder dat je al de kvs eruit moet laten lopen.

Wel moet je even goed opletten dat je de juiste sensor vervangt, ik had de verkeerde vervangen toen ging mn radiateur koelfan veel te snel aan:p Uitleggen welke je moet hebben is lastig maar je moet de onderste hebben van de 2. Hij ligt wel diep weggestopt dus is een beetje lastig klusje, uiteindelijk lukt het wel.

Succes met het vervangen, bij mij hielp het wel ik had hetzelfde probleem en hiuj doet het nu weer prima!
vitopito

Onderwerp: Verwisselen temperatuur sensor

Bericht door vitopito »

Thanks voor the tips, ga in het weekend er toch maar op wagen.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

MGF MPi schreef:Ik wil niet steeds reclame blijven maken, maar misschien kun je je vraag ook even hier stellen:

http://www.mgf.be
Er zit nog een Belfeld inwoner op MGF.BE trouwens (Videomike), misschien kan hij je komen helpen ! ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
vitopito

Bericht door vitopito »

Zo ver ik kan zien komt Videomike uit Meppel en niet uit Belfeld maar dat maakt niks uit. Het is gelukt, was een kwartiertje werk stelde inderdaad niks voor.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Inderdaad, was iets te snel. :oops: Er is in ieder geval een Belfeldenaar lid op ons forum, maar aangezien zijn naam "firefrostred" is, zal dat hoogst waarschijnlijk wel jij zelf zijn, als ik je avatar bekijk.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

Waarom firefrostred ?
Als is het zo bekijk is het gewoon een MGF MY2000 en die zijn er toch niet in FireFrost red ? Of ben ik zo verkeerd ?
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Lijkt mij ook eerder nightfire red, maar ach, daar ging het hier niet over zeker ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Plaats reactie