Bekabeling doorvoer rover 114

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bekabeling doorvoer rover 114

Bericht door Boekie »

Ik ging vandaag bezig met de installatie in mn rover114. Maar nu vroeg ik me af waar ik de bekabeling van mijn rover naar binnen moet laten gaan. Zit er ergens een rubbere stop of zo? Ik heb een aardig gat nodig. er moet 50mm2 door heen kunnen (liefs nog groter). Of moet ik zelf een gat maken? Heeft iemand dit mischien vaker bij een rover 100 gedaan?

mvg Jimmy
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

linksvoor in het schutboard zit een rubber doorvoer daar kun je een extra/ groter gat in maken voor je kabeldoorvoer.
Je kunt hem daarna redelijk makkelijk aan de binnenkant van je auto weer op pakken en met tywraps langs je zekeringskast vastzetten.
(dit zodat je niet met de pendalen in de kabel terecht komt om maar een dwarsstraat te noemen.)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Ok thx
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ja daar zat hij bij mij ook, ging daar niet de kabelboom door naar binnen oid?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

yep dat is de kabelboom idd, maar aan de anderekant zit een identiek gat met ook een dikke kabel. (voor de rechter koplamp en dergelijken)

Maar in de plaats van hier vragen had je ook je motorkap los kunnen maken, er zitten een echt een hoop geschikte gaten. Bijvoorbeeld 1 onder de rembekrachtiger, echt heel zichtbaar en geschikt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Ja ik weet het en dat heb ik ook gedaan! Maar wou alleen even weten hoe jullie het deden. Ik heb namelijk geen zin om ergens een gat te boren (of groter te maken) waar ik achteraf gezien niets aan heb. En dan nog het feit dat er een aardig dikke kabel door heen moet die zeker niet door elk gaatje gepropt kan worden (50mm2) leek het mij verstandig om het eens even na te vragen.
Plaats reactie