Ombouw naar VVC of ander blok

Technische informatie over MG's en Rovers.
badbull

Bericht door badbull »

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een gewone en een VVC kop?

Gr Nick
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

de variabele kleptiming ..... het VVC gedeelte zegmaar
You can go fast ... but I can go anywhere.
badbull

Bericht door badbull »

Rover schreef:de variabele kleptiming ..... het VVC gedeelte zegmaar
Ja maar zijn de kleppen en inlaat kanalen ook anders kwa grote?

Gr Nick
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

.. eh ... geen idee :blink:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Kleppen van de VVC zijn in ieder geval groter, poorten weet ik niet zeker.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

de Highport K16 heeft 34mm inlaatpoorten de VVC altijd 36mm.

kleppen:
HP K16: 27.5 en 24mm
VVC: 31.5 en 27mm
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie