Ombouw naar VVC of ander blok
Ombouw naar VVC of ander blok
ik wil deze zomer mijn 1.8 MPI ombouwen naar een vvc wat is daar allemaal voor nodig en wat zou het ongeveer gaan kosten? Of is het voordeliger om een heel VVC 160 blok te kopen met alles erop?
Gr Nick
Gr Nick
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een complete VVC is waarschijnlijk zinniger, tenzij je makkelijk aan al de onderdelen los kunt komen. Maar die kans is vrij klein.
Het kost best wel wat in iedergeval, het complete blok is al gauw 1500 euro. En daar komt nog eens de draadboom, ecu en het matchen van het alarm systeem bij.(jouw alarm aan de nieuwe computer). Dat kost je nog eens een paar honderd euro. En dan moet je nog aan de ombouw beginnen.
Technische gesproken kan de VVC kop zonder problemen op je huidige onderblok, maar je hebt al snel allerlei extra dingetjes nodig zoals een spruistuk, sensoren, distributiekappen, en je moet een garage ook weer veel $$$ geven om het nieuwe blok in elkaar te zetten.(je kunt het ook zelf wel doen, heel moeilijk is het niet, maar blijf zoveel mogenlijk van het vvc systeem af.)
Het kost best wel wat in iedergeval, het complete blok is al gauw 1500 euro. En daar komt nog eens de draadboom, ecu en het matchen van het alarm systeem bij.(jouw alarm aan de nieuwe computer). Dat kost je nog eens een paar honderd euro. En dan moet je nog aan de ombouw beginnen.
Technische gesproken kan de VVC kop zonder problemen op je huidige onderblok, maar je hebt al snel allerlei extra dingetjes nodig zoals een spruistuk, sensoren, distributiekappen, en je moet een garage ook weer veel $$$ geven om het nieuwe blok in elkaar te zetten.(je kunt het ook zelf wel doen, heel moeilijk is het niet, maar blijf zoveel mogenlijk van het vvc systeem af.)
Laatst gewijzigd door 118GTR op do feb 15, 2007 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ben er in totaal denk ik 3 maand mee bezig geweest, dit omdat ik arme student ben en dus allesd in delen moest kopen.badbull schreef: Hoelang ben je er mee bezig geweest?? Maarja je moet wel de apparatuur er voor hebben.![]()
Gr Nick
Als je alles hebt liggen zou het makkelijk in 2 dagen te doen moeten zijn.
Benodigdheden:
Motortakel.
Gereedschapsset.
Olie
Koelvloeistof
(ervan uitgaande dat je ecu en 5AS gematched zijn, je kabelboom als die aangepast moet worden aangepast is en je je oude koppeling en drukgroep laat zitten.)