kort verhaaltje....
Gister mijn wagen wassen, onderweg al wat gekke dingen gemerkt.
Trillend stuur, beetje naar links trekkend..... etc
Dus aangekomen bij mijn was-afwerk-hokje, jesus wat een stank/rook uit me linker wielkast. Velg ongelovelijk warm, en dus een hangende rem.
Nou meteen wiel eraf, alleen geen gereedschap om me klauw te demonteren. Dus me PA gebeld en die is met gereedschap gekomen.
Klauw eraf, wat testjes. Cilinder zet wel uit maar gaat matig terug. Rubbertje iets met een schroevendraaier aan de kant gehouden en vol geknalt met teflonspray. Terug gemonteerd, maar zodra de rem aangeraakt wordt komt er TEVEEL weerstand op het wiel. Trek je aan de klauw om zo de cilinder terug te duwen, draait het wiel weer vrij. Rem aanraken en weer teveel weerstand.
Even in de Rave-manual gekeken, maar niet echt iets erover kunnen vinden m.b.t het terugdringen van de rem-cilinder.
Iemand enig idee?.... of toch maar even langs de garage?
Hangende rem-cilinder?
Hangende rem-cilinder?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Zijn je achter blokken bijna op? op waren die bij de laatse wissel bijna op? Dan kan het oxidatie zijn op je cylinder en heb je kans dat de zuiger daardoor niet soepeltjes terug gaat.
Laatst gewijzigd door Dutch op zo jan 21, 2007 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Neej achter zitten er net nieuwe op...... En voor nog geen jaar. (en zagen er nog prima uit)
Moet ik toch maar eens wat meer gaan rijden met die wagen!
Moet ik toch maar eens wat meer gaan rijden met die wagen!

2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
voor of achter?
achterrem wil wel vaker problemen geven.
vaak oxidatie of bramen of de cilinder.
cilinder even uit de klauw halen en een beetje polijsten...
daarna moet het wel weer goed gaan.
kan komen doordat als de blokken bijna op zijn er vuil op de cilinder kan komen en de cilinder kan dan gaan oxideren.
na het vervangen van de blokken zit deze oxidatie dan tussen de cilinder en de bus/ klauw, waardoor deze niet meer lekker beweegt.
achterrem wil wel vaker problemen geven.
vaak oxidatie of bramen of de cilinder.
cilinder even uit de klauw halen en een beetje polijsten...
daarna moet het wel weer goed gaan.
kan komen doordat als de blokken bijna op zijn er vuil op de cilinder kan komen en de cilinder kan dan gaan oxideren.
na het vervangen van de blokken zit deze oxidatie dan tussen de cilinder en de bus/ klauw, waardoor deze niet meer lekker beweegt.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Volgens mij is het alweer verholpen....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi