Ik ben benieuwd of iemand me kan vertellen wat er bij welke beurt precies gedaan wordt, wat wordt er vervangen/ververst/bijgesteld.
Ik wil dit graag weten omdat ik mijn auto graag fatsoenlijk wil onderhouden maar niet de hoofdprijs wil betalen bij de dealer, wat ik ook graag wil weten is welke dingen zo specialistisch zijn dat je daarvoor toch beter naar de dealer kunt gaan.
En last but not least, heb je nog speciaal gereedschap nodig en zo ja voor welke onderdelen.
Alvast bedankt.
Kleine / Grote beurt ZR
distributieriemen e.d. laat je beter bij de dealer doen, de rest kan je best zelf als je er wat van kent
Er wordt bij iedere beurt verse olie opgedaan, bij voorkeur ook een oliefilter, maar sommige laten die ook 20.000 km zitten
als je een interieurfilter hebt, ook die eens bekijken, desnoods vervangen, zelfde voor de luchtfilter.
verder kijken als de verlichting werkt, als er lekkage is ergens, alle vloeistoffen controleren, desnoods bijvullen. remmen inspecteren, dempers, veren bekijken. uitlaat en bevestigingen...
Er wordt bij iedere beurt verse olie opgedaan, bij voorkeur ook een oliefilter, maar sommige laten die ook 20.000 km zitten
als je een interieurfilter hebt, ook die eens bekijken, desnoods vervangen, zelfde voor de luchtfilter.
verder kijken als de verlichting werkt, als er lekkage is ergens, alle vloeistoffen controleren, desnoods bijvullen. remmen inspecteren, dempers, veren bekijken. uitlaat en bevestigingen...
MG ZR S1800
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
vul i.i.g. zelf alle vloeistoffen bij.
rem vloeistof
koelvloeistof
stuurbekrachteging
ruitersproei res
enz enz want ook daar reken ze de hoofprijs voor.
ook lampjes moet je gewoon zelf vervangen want daar rekenen ze gerust €15,- per lamje voor.
luchtfilter kan je ook zelf wel.
eigenlijk conrtoleren ze alleen maar en vervangen ze een paar onderdelen die vuil zijn.
zoals je olie, koelvloeistof,luchtfilter en bougies.
(zal nog wel wat vergeten zijn maar dat komt wel goed)
veel van die zaken kan je zelf ook wel vervangen.
als je een beetje weet waar je op moet letten kan je zelf heel veel.
de dealer controleert natuurlijk wel een paar zaken wat belangerijk is.
o.a wielophanging, remmen, banden (kan je zelf ook wel opmeten)
uitlaat. enz enz.
bepaalde zaken moet je zelf niet aankomen als je niet weet wat je doet.
en dat is bijv de distributie riem.
en waarom naar de mega dure dealer gaan als er ook garages zijn die dit net zo goed kunnen??? (van Noort!!)
rem vloeistof
koelvloeistof
stuurbekrachteging
ruitersproei res
enz enz want ook daar reken ze de hoofprijs voor.
ook lampjes moet je gewoon zelf vervangen want daar rekenen ze gerust €15,- per lamje voor.
luchtfilter kan je ook zelf wel.
eigenlijk conrtoleren ze alleen maar en vervangen ze een paar onderdelen die vuil zijn.
zoals je olie, koelvloeistof,luchtfilter en bougies.
(zal nog wel wat vergeten zijn maar dat komt wel goed)
veel van die zaken kan je zelf ook wel vervangen.
als je een beetje weet waar je op moet letten kan je zelf heel veel.
de dealer controleert natuurlijk wel een paar zaken wat belangerijk is.
o.a wielophanging, remmen, banden (kan je zelf ook wel opmeten)
uitlaat. enz enz.
bepaalde zaken moet je zelf niet aankomen als je niet weet wat je doet.
en dat is bijv de distributie riem.
en waarom naar de mega dure dealer gaan als er ook garages zijn die dit net zo goed kunnen??? (van Noort!!)
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
als het K-motor is zou ik opletten met de koelvloeistof (absoluut geen verschillende soorten mengen) en liefst OAT gebruiken.
Doei
Doei
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option