Accu laad niet bij,auto compleet dood

Technische informatie over MG's en Rovers.
Shakertje

Accu laad niet bij,auto compleet dood

Bericht door Shakertje »

Auto dood :shock:
Ondanks dat ik mijn accu oplaat raakt ie toch om de haverklap leeg,
gewoon rijden zonder muziek,geen verwarming aan,alleen rijden
dan zakt de verlichting langzaam uit tot op doodtoestand. :|
Dit ondanks dat t lichtje op mijn accu groen aangeeft in t begin.
Hij is dan ook niet meer aan te duwen of trekken. :twisted:
Waar kan t aan liggen?
Heb de snaar al aangedraaid ietsie strakker (kwartslag draaien).
De Dynamo was al vervangen voor de aankoop...
Wie heeft hier een tip voor me?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Zekering,

Meten is weten.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Shakertje

Bericht door Shakertje »

Welke?
De viekante onder de motorkap?
Meten weet ik helemaal niks van helaas,zat eerder te denken anwb te laten komen of zo... :oops:
Heb ze nooit gebeld eigenlijk... ;)
Shakertje

Bericht door Shakertje »

O ja nog een raar getik.
Het grijze doosje,wwarschijnlijk de comp van de auto die tikt constant
af en toe met een tussenpoos.
Hij is constant bezig lijkt het net,logish eigenlijk maar hoort ie zo te tikken dan????
Misschien de bobine,als ik die kabel iets draai of beweeg houdt ie heel even op alsof ie even moet denken wat er gebeurd :roll:
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

begin eens met een nieuwe batterij in te steken
als een batterij dood is krijg je ze na een tijd ook niet meer opgeladen
MG ZR S1800
Shakertje

Bericht door Shakertje »

Heb een grotere accu erin gehad (volvo 440) met een hogere amperage met een 1000 watt versterker achterin en een 1000 watt sub.
Nooit problemen mee gehad.
Heb m al een drie mnden terug eruit gehaald,i.v.m. laswerk
bij een garage.
En sinds ie 3 wk terug bij kwikfit is geweest voor de apk levert ie dit probleem op???
Zag dat de dynamo een moertje mist van de bout die aan de motor vast houdt.morgen even een borgmoer erop draaien (als ik die nog heb)
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Shaker,

Start je auto,laat deze stationair lopen en meet welke spanning er dan op de accu zit ,als deze rond de 14 volt is zit je kwa laden wel goed .. weleens waar kan je accu dan nog slecht zijn .meestal als een accu kapot is .houd deze niet erg lang spanning vast .is ook te meten .ik meet dan meestal na een uur of zo(dat de auto voor het laatst gelopen heeft)de spanning op de accu(zonder dat de auto loopt)ik doe dit dan onbelast en belast.zakt de spanning dus behoorlijk in ..dan weet je vrijwel zeker dat je accu slecht is . en je aan een nieuwe toe bent . :?

Ik hoop dat je er iets aan hebt ..


Gr Pieter
Shakertje

Bericht door Shakertje »

Thx Heb alleen geen meet apparatuur... :cry:
Alleen de snellader dan,maar dan zal de accu toch mee moeten..
;)
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Een multimeter is voldoende Shaker .


Pieter
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

ook even meten tijdens het starten, dan moet ie nog meer dan 10.5 volt geven ;)

je kan ook tot 9.5 gaan maar dat wijst er dan weer op dat je accu zijn beste tijd gehad heeft
MG ZR S1800
Shakertje

Bericht door Shakertje »

thnx guys voor de steun... :lol:
heb een multimeter gehaald...
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Goed zo man,maar zet hier eens wat waardes neer als je wilt .ben nu wel benieuwd..

Gr Pieter.
Shakertje

Bericht door Shakertje »

Toch maar anwb gebeld,daar komt t verhaal jongens :oops:
gestart en stationair laten draaien,hij meette alles door,
accu,dynamo,laadkracht,voltage bij stationair draaien lag rond de
12 volt,bijladen iets minder dan de 11 volt.
Accu was niet kapot zie ie,dynamo laad goed door naar de accu.
na 3kwartier 1500-2000 toeren te hebben gedraaid,een rondje wezen draaien. :?
na een half uurte hebben gereden begon de verlichting weer langzaam te dimmen,geen ruitewisserkracht meer en eenmaal stil staan ondanks
gas bij blijven geven op de parkeerplaats sloeg ie weer definitief af om
dan ook niet meer op te starten.... :twisted: :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Heb je die ANWB terug laten komen??
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
Zeppie
MG-R Freak
Berichten: 553
Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
Woonplaats:
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

na een half uurte hebben gereden begon de verlichting weer langzaam te dimmen,geen ruitewisserkracht meer en eenmaal stil staan ondanks
gas bij blijven geven op de parkeerplaats sloeg ie weer definitief af om
dan ook niet meer op te starten
Tja en toch is je dynamo niet goed . laadspanning is veeeeeeeeeeels te laag.als je laadspanning al onder de 11 volt zakt :cry:
Die vent van de anwb moet denk ik maar eens terug naar school.accu word niet goed geladen .

Ik ben ook geen monteur,maar heb dit geintje al 3 x moeten meemaken met mij eigen auto's :evil:

Gr Pieter
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Zeppie schreef: Tja en toch is je dynamo niet goed . laadspanning is veeeeeeeeeeels te laag.als je laadspanning al onder de 11 volt zakt :cry:
Die vent van de anwb moet denk ik maar eens terug naar school.accu word niet goed geladen .

Ik ben ook geen monteur,maar heb dit geintje al 3 x moeten meemaken met mij eigen auto's :evil:

Gr Pieter
Euh, als een accu echt leeg, dan zuigt hij de lader(in dit geval een dynamo) zonder problemen tot ver onder de 12V.
En blijkbaar weten ze dat bij de ANWB ook.

Wat je moet meten is een verschil tussen de laadspanning en de afgegeven spanning van de accu. Als daar een behoorlijk verschil tussen is dan wordt er netjes geladen. En een echt lege accu is lastig te meten, omdat hij je multimeter nog behoorlijk van spanning kan voorzien maar onder de minste belasting al gigantisch inzakt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie