mp3 speler aansluiten op Rover audio
mp3 speler aansluiten op Rover audio
Weet iemand of het mogelijk is om een mp3-spelertje aan te sluiten op m'n Rover 75 audio?
Het is er zo een met cassette en een 6 cd-wisselaar.
Het is er zo een met cassette en een 6 cd-wisselaar.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Bij de Hi-Line navigatie is het mogelijk een I-Pod aan te sluiten.
Hoe dat zit met de standaard radio/CD daar heb ik geen idee van.
Dan zou de radio een Aux-in ingang moeten hebben, of het zou via de aansluiting van de CD-wisselaar moeten lopen.
Hoe dat zit met de standaard radio/CD daar heb ik geen idee van.
Dan zou de radio een Aux-in ingang moeten hebben, of het zou via de aansluiting van de CD-wisselaar moeten lopen.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Ik heb vandaag de cassette-adapter van een collega gebruikt, samen met m'n creative zen mp3 spelertje, en het is niet onaardig wat eruit komt, ik heb wel verlies van de hoge tonen, ze komen gewoon niet door, ik kan het equalizertje wel aanpassen, maar helpt weinig.
Wat wil je ook voor dat geld?
Het viel zeker niet tegen, ik zit erover te denken dat ding in te bouwen in de radio, maar dan met de draad door de radio naar achteren i.p.v. door het cassette-gat naar buiten.
Maar ja, als je dan toch je radio open gaat maken, zou je dan de jack-plug niet meteen ergens aan vast kunnen solderen, zodat je perfecte verbinding hebt?
Misschien de telefoon-aansluiting?
Wat wil je ook voor dat geld?
Het viel zeker niet tegen, ik zit erover te denken dat ding in te bouwen in de radio, maar dan met de draad door de radio naar achteren i.p.v. door het cassette-gat naar buiten.
Maar ja, als je dan toch je radio open gaat maken, zou je dan de jack-plug niet meteen ergens aan vast kunnen solderen, zodat je perfecte verbinding hebt?
Misschien de telefoon-aansluiting?
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Als je niet teveel zelf wil verbouwen, zou ik voor de FM oplossing gaan.
Naar horen zeggen blijft het geluid daar erg goed van en de mogelijkheden zijn iets uitgebreider. MP3 / I-Pod / alles met een jack-plug
En geen gekke draden door de originele apparatuur.
Het geluid met een cassette-adapter is inderdaad aanzienlijk minder. Het geluid wordt namelijk doorgegeven aan de kop van de cassette, en daardoor mis je inderdaad veel hoge tonen.
Naar horen zeggen blijft het geluid daar erg goed van en de mogelijkheden zijn iets uitgebreider. MP3 / I-Pod / alles met een jack-plug
En geen gekke draden door de originele apparatuur.
Het geluid met een cassette-adapter is inderdaad aanzienlijk minder. Het geluid wordt namelijk doorgegeven aan de kop van de cassette, en daardoor mis je inderdaad veel hoge tonen.
My MG-Rover history:
Wat ook nog kan (las ik net ergens) is een FM modulator, deze zet je tussen je antenne en je radio en heeft een aansluiting voor ipod of mp3 o.i.d. Wordt gevoed door 12 Volt, en heeft geen last van storing e.d. Het signaal komt binnen op 88.8 MHz op de radio. De kwaliteit zou geweldig moeten zijn.
Ook geen lelijke draden e.d.
Het uitgangs-signaal van je mp3-speler wordt omgezet in een radiosignaal op 88.8 MHz.
Ook geen lelijke draden e.d.
Het uitgangs-signaal van je mp3-speler wordt omgezet in een radiosignaal op 88.8 MHz.