600 getuned bij Tunex!

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
JB80

600 getuned bij Tunex!

Bericht door JB80 »

Afgelopen zaterdag mijn 600 (DI) laten tunen bij Tunex. Het koste even tijd aangezien ze het 600 type nog niet vaker hadden gehad. Na wat zoekwerk kwam de computer tevoorschijn (achter de mat van de bijrijder onder het dashboardkastje). De chips moesten door de Duitse tuner, waar Tunex zaken mee doet op het gebied van de software, zelf aangepast worden. Peter, de eigenaar, heeft ervoor gezorgd dat alles perfect geregeld werd al kostte het behoorlijk wat uren bij elkaar. Hierbij wil ik dan ook de service bij Tunex nog een pluim geven.

Ik ging naar huis met een soepel en vlot oppakkende Rover. Vooral in de 5 trekt hij erg lekker door :D . Nu pakt hij ook beter op vanaf 1500 toeren. Kortom, ik ben zeer tevreden. De prijs-/kwaliteitsverhouding is naar mijn mening erg goed. Ik had het dan ook niet gedaan als ik er een dikke 450 euro voor neer moest leggen.

Toch altijd grappig om te zien dat je daar met een aantal man staat en die stuk voor stuk met een smile uit de auto komen na de testrit :mrgreen: .
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Inderdaad het verschil dat je vanaf 1500 toeren vermogen hebt en niet vanaf 2200 dat is een heel verschil!!

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
dread
MG-R Regular

Bericht door dread »

Hey wow,

Is die chiptuning goed, want je hoort nogal wat verhalen namelijk!!! voor 250 euro chiptunen lijkt me te veel van het goede?

voor de prijs denk ik er ook zeker over na?

Hij rijdt dan toch zuiniger of niet?

mijne heeft 250.000 km op de teller staan

heb je er motorgarantie bijgenomen?
JB80

Bericht door JB80 »

Hey Dread,

Nope, heb er geen garantie bij gedaan. Pas als ik zou kiezen voor stage2 (gaan ze tot het uiterste, vraag me niet hoe :lol: ) dan misschien wel maar ik wil het graag allemaal vertrouwd houden en ga er ook vanuit dat het verder geen kwaad kan aangezien er min of meer een stukje finetuning toegepast wordt.

De prijs is gewoon (meer dan) de helft goedkoper dan anderen dus vandaar dat ik overstag ben gegaan. Hij krijgt klanten uit heel NL en zelfs uit België. Aangezien hij zaken doet met een grote tuner uit Duitsland kan hij deze prijzen hanteren en hij neemt gewoon een lagere marge dan anderen maar hij heeft daardoor wel veel klandizie.

Bij hetzelfde gebruik zou de motor inderdaad zuiniger moeten zijn alleen vind ik het wel erg lekker om vlot op mijn eind snelheid te komen dus je gebruikt het extra vermogen meestal wel en daar wordt hij niet zuiniger van. Wel gebruik ik vaak m'n cruise control en dan zou hij efficienter moeten lopen. Het zuiniger worden was voor mij dan ook totaal geen motivatie om hem te laten tunen.

Mijn teller staat ongeveer op zo'n 166.000 km maar ik denk als je netjes met je Rover om gaat je prima een stage1 tuning kunt laten doen bij 250.000km gezien de betrouwbaarheid van het blok. Mijn 600 was een proefproject voor ze dus ze weten nu waar ze de computer moeten vinden 8). Mocht je een 600 hebben, Peter weet het nu inmiddels, zal de computer wel naar Duitsland moeten om de chips los te halen. Aangezien ik al lang stond te wachten is hij voor mij op en neer gereden maar ik weet niet of hij dat voor dezelfde prijs bij een ander ook doet, moet je hem ff vragen.

Ik geniet in ieder geval nog meer van de Rover, altijd met veel plezier naar en van m'n werk :mrgreen:
Plaats reactie