Extra info, waar op te letten bij aankoop '96 / '97

Plaats reactie
zlaapkopz

Extra info, waar op te letten bij aankoop '96 / '97

Bericht door zlaapkopz »

Hey,

zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op het forum en ben hier via google gekomen... al zoekend naar info over de MGF 96 / 97...

Ik heb al ff de search gebruikt, maar leverd nog niet het gewenste resultaat (zal er vast wezen, maar kan het niet vinden)...


Ik ben van plan deze maand een MGF aan te schaffen... en het wordt een uit 1996 of 1997...

Maar nu is mijn vraag, wat zijn nou de dingen waar ik op moet letten... wat zijn de probleempunten?
Zoals bv. een lekke koppakking = witte substantie in de koelvloeistof en olie...


Bij voorbaat heel erg bedankt,
groetjes Martijn

:D
MGF74

Bericht door MGF74 »

voor info check www.mgf.be
8) 8) 8)
zlaapkopz

Bericht door zlaapkopz »

thnx ;)
zal ik ff doen :D




Maar mochten er nog mensen zijn die tips hebben, graag ;)
sergevanee

Bericht door sergevanee »

Een onafhankelijke keuring kan misschien geen kwaad?

Heb zelf een MGF van '97. Deze heb ik in het voorjaar van een particulier gekocht, zonder eerst een keuring te laten doen. De auto was kort daarvoor voor een grote beurt (en APK) geweest.

Vorige week een kleine beurt laten uitvoeren (220 euro inclusief vervangende auto voor 1 dag). De schade (moet nog uitgevoerd worden):

* 2 nieuwe voorbanden nodig
* speling op 1 van de kogels van de stuurinrichting o.i.d. waardoor een voorband schuin slijt (wat wellicht voor trillingen zorgt, waar ik aardig last van heb)
* kleine olielekkage. Ze heeft me geprobeerd uit te leggen waar dat vandaan komt maar ik heb niet veel verstand van auto's... Iets in de buurt van de distributieriem (kapje zus en zo?!) geloof ik

Verder had ik zelf al opgemerkt dat er ergens regenwater naar binnen loopt, zowel in het interieur (passagierskant) als het onderstel in.

Alles bij elkaar zou het zo'n 1000 euro gaan kosten... :(

Wat je, naar horen zeggen, in ieder geval moet vragen aan de verkoper is of er een nieuwe distributieriem op ligt (en bewijs natuurlijk). Let ook op de banden, algemene staat van de auto (krassen, deukjes, barstjes in de lak e.d.), in welke staat is de softtop, bekleding, enzovoorts...

Kan iemand mij adviseren m.b.t. de banden? Er liggen nu Pirelli's onder. Zij raadde me (uit kostenoogpunt?) Toyo aan, iemand daar ervaring mee?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Houd bij een F iig altijd rondom dezelfde banden
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

....Maar niet qua maat, wel qua merk !
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Bedankt voor de aanvulling Bruno
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
kasper

Bericht door kasper »

Denk er dan wel aan om een A-merk te kiezen met een goed type. De F is kieskeurig voor z'n rubber. Pirelli's moeten best kunnen. Toyo's zijn een veelgebruikt alternatief. Let wel deze hebben een zachte compound. Dus als je spijt hebt van je keuze, ben je zo weer terug bij de bandenleverancier voor een nieuw setje.

BTW ik rijd rondom op Michelin sport, ongebruikelijke keuze maar zeker niet slecht.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Zoals je zelf al zij is de cilinderkoppakking een verschijning bij K-motor.

Ik zou de dop van de olie contreleren op een mayonaise achtige afzetting en de stand van het koelwater controleren.

Als de wagen gekocht is zou ik er eens mee bij Vannoort paseren om hem daar een check-up te laten geven.

Succes met de aankoop!
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Plaats reactie