Rover 75 chiptuning op maat
Rover 75 chiptuning op maat
Vandaag was het dan zover, de rover 75 cdt werdt op maat gechiptuned bij heinz (gekend in de belcar).
Eerst een run gemaakt om te zien hoeveel de 75 scoorde origineel. Het gaat hier om een geijkte bank, dus de waardes kloppen.
Er werd een foutenpercentage van 10% genomen. De score was 101.3pk gecorrigeerd, toen hebben ze de database geraadpleegd om te kijken hoe hoog andere 75's scoorden, de hoogste waarde kwam op 104pk.
Met de gemodificeerde chip was de score 137.8pk en 327Nm, een winst dus van bijna 40pk. Het verschil is iig enorm, ik heb nog wheelspin in 2de versnelling (met bandbreedte 225).
De grafiek zet ik hier morgen neer, want de scanner moet nog opnieuw aangesloten worden.
P.S. zeker aan te raden!!
Eerst een run gemaakt om te zien hoeveel de 75 scoorde origineel. Het gaat hier om een geijkte bank, dus de waardes kloppen.
Er werd een foutenpercentage van 10% genomen. De score was 101.3pk gecorrigeerd, toen hebben ze de database geraadpleegd om te kijken hoe hoog andere 75's scoorden, de hoogste waarde kwam op 104pk.
Met de gemodificeerde chip was de score 137.8pk en 327Nm, een winst dus van bijna 40pk. Het verschil is iig enorm, ik heb nog wheelspin in 2de versnelling (met bandbreedte 225).
De grafiek zet ik hier morgen neer, want de scanner moet nog opnieuw aangesloten worden.
P.S. zeker aan te raden!!
Leuke pk-winst zeg maar dat gaat al wel makkelijk met een Turbodiesel, maar zeker zijn geld waard dat chiptunen mits het wel goed gebeurd en op een veilig niveau.
Zit er trouwens ook een EGR klep op ? Misschien dat hij daardoor iets minder pk's had omdat er wat roetaanslag in de inlaat zit. Het beste is die klep afsluiten zodat je een schonere ontbranding krijgt en ook nog wat meer koppel.
Zit er trouwens ook een EGR klep op ? Misschien dat hij daardoor iets minder pk's had omdat er wat roetaanslag in de inlaat zit. Het beste is die klep afsluiten zodat je een schonere ontbranding krijgt en ook nog wat meer koppel.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Is te vergelijken met die van mij, na meting; gemeten op de voorwielen op een rollerbank is het 145 pk, en 326 Nm ...
Beetje variatie kan.... wellicht de afwijking.
Dus ik denk dat mijn CRD-systeem en jouw tuning niet veel verschillen (in ieder geval in PK's)
Het verschil tussen voor enna is groot(s) toch?
Beetje variatie kan.... wellicht de afwijking.
Dus ik denk dat mijn CRD-systeem en jouw tuning niet veel verschillen (in ieder geval in PK's)
Het verschil tussen voor enna is groot(s) toch?

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)