Ruis

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
spekkieforlife

Ruis

Bericht door spekkieforlife »

Hey,

Mijn audio in de auto ruist en piept als n gek. Als ik mn auto start gaat het ruisen mee met het gasgeven. :shock: Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb alle kabels gecontroleerd en niets is kapot of maakt kortsluiting, de kabels liggen wel een beetje door elkaar (zie foto) maar eerst deed tie het gewoon goed dus daar kan het ook niet aan liggen.

Afbeelding

Heeft iemand een idee? :idea:

Gr Patrick
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Het kan zijn dat de stroomkabel (+) ergens in de buurt of zelfs ergens in contact komt met één van de signaalkabels :idea:
216 driver

Bericht door 216 driver »

-stroomkabel en signaal (Rca) kabels gescheiden door de auto leggen.

-Heb je een goed massapunt ?

-speakeraansluitingen mag het staal van de deur niet raken, het frame van de speaker is geen probleem.
spekkieforlife

Bericht door spekkieforlife »

Ben alle kables maar opnieuw aan het leggen dan weet ik in ieder geval dat t daar niet legt. Bedankt voor de tips! :D

Grz Patrick
spekkieforlife

Bericht door spekkieforlife »

Nog geen nattigheid aangetroffen hoewel aardig wat condens... Ik denk dat ik t daar moet zoeken, maar toch maar alles nachecken. 's ochtends naar mn werk ruist mn radio zo hard dat k m maar uitzet, als k rond 5 uur naar huis kom heb ik (bijna) nergens last van...

Héél vaag.

Grz
wangson

Bericht door wangson »

Zoals boven al gezegd...
Met het MASSA (-) punt heb ik al dikwijls dit fenomeen omgemerkt...
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

ik zou eens paar andere versterkers proberen en kijken of het nog zo erg is.
marquant,,,,is niet zo goed in dat soort dingen.
spekkieforlife

Bericht door spekkieforlife »

Kheb t toevallig vandaag gevonden hoor... Gelukkig lag het niet aan de versterkers :mrgreen:
De bedrading past niet erg lkkr achter mn radio, nu heb ik mn radio voor de helft naar buiten gehaald en geen last meer van ruis. Dus van de week alles eruit halen, het omhulsel van dashboard ff weghalen en alles weer correct installeren en dan denk ik dat t weer goed is.

Bedankt voor de reacties!

Grz Patrick
Plaats reactie