Mijn rover 75 is overleden.
Mijn rover 75 is overleden.
Helaas kon ik maar kort van mijn 2.0L rover 75 genieten...:
Tijdens de vorige beurt had ik aangegeven dat het motortemperatuur metertje het niet helemaal goed deet tijdens het filerijden. Ze konden niks vinden dus helaas. Vorige week in de file is de motor oververhit geraakt (ik zei nog...) en is het slecht afgelopen met de auto.
Bij de dealer hebben ze er (na een week wachten) naar gekeken en er moet een nieuwe waterpomp, thermostaat en dirtributiwiel (?) & riem in. Dat kost even 2100 euro. Dan nog weten ze niet zeker of hij het goed doet.
Aangezien de auto al 265.000 heeft gelopen kan er zo weer wat kapot gaan dus ik denk dat ik het hier maar bij laat. Of ik moet hem naar een andere garage laten slepen. Ik ben die dure rover garage ook wel een beetje zat en volgens mij hebben ze mij liever ook niet meer als klant.
Iemand enig idee waar ik in in de buurt van zuid holland een goede second opinion kan krijgen?
Tijdens de vorige beurt had ik aangegeven dat het motortemperatuur metertje het niet helemaal goed deet tijdens het filerijden. Ze konden niks vinden dus helaas. Vorige week in de file is de motor oververhit geraakt (ik zei nog...) en is het slecht afgelopen met de auto.
Bij de dealer hebben ze er (na een week wachten) naar gekeken en er moet een nieuwe waterpomp, thermostaat en dirtributiwiel (?) & riem in. Dat kost even 2100 euro. Dan nog weten ze niet zeker of hij het goed doet.
Aangezien de auto al 265.000 heeft gelopen kan er zo weer wat kapot gaan dus ik denk dat ik het hier maar bij laat. Of ik moet hem naar een andere garage laten slepen. Ik ben die dure rover garage ook wel een beetje zat en volgens mij hebben ze mij liever ook niet meer als klant.
Iemand enig idee waar ik in in de buurt van zuid holland een goede second opinion kan krijgen?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: Mijn rover 75 is overleden.
Geloof niet direct je dealer..... Ga eerst naar Richard van Noort, hij heeft al meer wonderen verricht tov van de "wijze" raad van de dealer......wilbert schreef:Helaas kon ik maar kort van mijn 2.0L rover 75 genieten...:
Tijdens de vorige beurt had ik aangegeven dat het motortemperatuur metertje het niet helemaal goed deet tijdens het filerijden. Ze konden niks vinden dus helaas. Vorige week in de file is de motor oververhit geraakt (ik zei nog...) en is het slecht afgelopen met de auto.
Bij de dealer hebben ze er (na een week wachten) naar gekeken en er moet een nieuwe waterpomp, thermostaat en dirtributiwiel (?) & riem in. Dat kost even 2100 euro. Dan nog weten ze niet zeker of hij het goed doet.
Aangezien de auto al 265.000 heeft gelopen kan er zo weer wat kapot gaan dus ik denk dat ik het hier maar bij laat. Of ik moet hem naar een andere garage laten slepen. Ik ben die dure rover garage ook wel een beetje zat en volgens mij hebben ze mij liever ook niet meer als klant.
Iemand enig idee waar ik in in de buurt van zuid holland een goede second opinion kan krijgen?
Bel hem in ieder geval eens, met een beetje geluk kan hij je wel zeggen of dat wel zo is.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
bel eens met garage vd post in badhoevedorp. Hij heeft mijn hele 2.3 motor in de 623 vervangen!!! klasse garage die je geen poot uit trekt! Helemaal gespecialiseerd in Rover , MG en Honda!
http://www.vdpost.nl
http://www.vdpost.nl
Van noort heeft hem vorige week weggesleept bij mijn dealer en naar Tilburg gebracht. Ze hebben ontdekt dat er twee cylinders zijn die niet genoeg druk geven dus de motor moet uit elkaar. Zit nu dus op thermostaat, waterpomp, distributieriem, koppakking en 2 kleppen... Als het hier bij blijft laat ik het maken maar dat is wel gelijk het einde van mijn spaarcentjes. Als er nu nog iets sterft (en de kans is groot) dan is het einde verhaal met mijn wagentje.
Bedankt voor de tips, ik zal deze twee dealers zeker onthouden voor als er weer wat aan de hand is.
Bedankt voor de tips, ik zal deze twee dealers zeker onthouden voor als er weer wat aan de hand is.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Houd ons op de hoogte, ik ben as zaterdag bij van Noort, dus ik zal eens vragen hoe het ermee is.........
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Helaas, de cilinderkop bleek in orde dus het probleem zit ergens onder in de motor. Van noort vertelde dat de motor zo heet was geweest dat de kappen van de distributie waren gesmolten. Aangezien mijn auto al veel heeft gelopen is hij niet meer te redden.
Moet wel even zeggen dat de mannen van Van Noort erg veel hebben gedaan om hem te redden en ook de prijzen er een stuk beter zijn dan bij de dealer, een HEEL STUK beter.
Volgende week ga ik er even langs om alles af te handelen en de auto leeg te halen en vanaf dan ben ik een Roverloos.
Moet wel even zeggen dat de mannen van Van Noort erg veel hebben gedaan om hem te redden en ook de prijzen er een stuk beter zijn dan bij de dealer, een HEEL STUK beter.
Volgende week ga ik er even langs om alles af te handelen en de auto leeg te halen en vanaf dan ben ik een Roverloos.
Misschien is dit iets voor jou?Car 13 - 12/10/2006 4:42 PM
Lots to buy for the renault 5 so some more goodies for sale (almost emptied the garage now)
Piper fast road cams as fitted to Elise 160 done 8K prior to supercharging 200 ono
Luminition K400 programble ecu full factory refurb, new cal600 software, new dongle, new usb lead plug and play for mpi k series
(sorry vvc boys but to get true power you bin the vvc gubbings) 300 ono (half price)
Induction kit samco pipe blue and large capacity airfilter £50 ono
Kv6 engine new belts and gaskets with inlet manifold 2ltr £250 ono
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik bij vandaag (=zaterdag 14-10) bij Richard geweest, en heb het slachtoffer aanschouwd. Weet je wat nog het ergste is van het verhaal?wilbert schreef:Helaas, de cilinderkop bleek in orde dus het probleem zit ergens onder in de motor. Van noort vertelde dat de motor zo heet was geweest dat de kappen van de distributie waren gesmolten. Aangezien mijn auto al veel heeft gelopen is hij niet meer te redden.
Moet wel even zeggen dat de mannen van Van Noort erg veel hebben gedaan om hem te redden en ook de prijzen er een stuk beter zijn dan bij de dealer, een HEEL STUK beter.
Volgende week ga ik er even langs om alles af te handelen en de auto leeg te halen en vanaf dan ben ik een Roverloos.
Als de dealer waar je voor het eerst naar toe bent geweest, je niet had laten doorrijden en de juiste conclusie had getrokken, dan was er nu niets aan de hand.
Weet je namelijk wat de eerste oorzaak van je probleem was?
Een lekke thermostaat.......... Was die vervangen, dan was je motor niet te heet geworden, en had je een hoop ellende voorkomen.
Jammer, maar waar........
Ik hoop dat je evengoed een goeie vakantie hebt gehad, en gecondoleerd........ Mits je de motor vervangt, dan is er geen probleem....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Ja Dutch, dat is ongeveer wat ik moet hebben geloof ik. Maar zo te zien staat ie in Engeland. Voordat hij hier is ben ik weer een hoop gedoe verder. Dan nog iemand vinden die hem er in wil zetten en dan nog alle andere problemen verhelpen... te veel gedoe denk ik. Niet duur, dat is wel een voordeel.
Tja die vorige Dealer was echt Kl*te! ik heb nog aangegeven dat er iets niet klopte maar ze hebben 28 euro in rekening gebracht bij de beurt en er vervolgens niets aan gedaan. Nu hebben ze er ook naar gekeken voordat hij naar van Noort ging, hebben ze ook nog even een rekening van 100 euro voor opgestuurt, en bedankt.
Maar mijn vakantie was heerlijk! hij heeft ons zelfs met die lekke thermostaat deze zomer nog helemaal naar Ibiza gebracht! Best autotje was het!
Volgende week heb ik weer vrij, dan ga ik even kijken bij Van Noort en beslis ik over een waardig einde (of niet). Ik zal dan ook even een fototje maken. Zou er nog iemand zitten te wachten op de restanten als ik hem weg doe? of is het dan schroot.
Tja die vorige Dealer was echt Kl*te! ik heb nog aangegeven dat er iets niet klopte maar ze hebben 28 euro in rekening gebracht bij de beurt en er vervolgens niets aan gedaan. Nu hebben ze er ook naar gekeken voordat hij naar van Noort ging, hebben ze ook nog even een rekening van 100 euro voor opgestuurt, en bedankt.
Maar mijn vakantie was heerlijk! hij heeft ons zelfs met die lekke thermostaat deze zomer nog helemaal naar Ibiza gebracht! Best autotje was het!
Volgende week heb ik weer vrij, dan ga ik even kijken bij Van Noort en beslis ik over een waardig einde (of niet). Ik zal dan ook even een fototje maken. Zou er nog iemand zitten te wachten op de restanten als ik hem weg doe? of is het dan schroot.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik helaas niet... Geen leren bekleding of andere gewilde zaken.....
Blijft alleen jammer van de auto, mooie kleur en hij zag er verder nog heel erg goed uit....

Blijft alleen jammer van de auto, mooie kleur en hij zag er verder nog heel erg goed uit....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Is het misschien een idee om een revisie-motor te overwegen? Zag net op de site van VeGe (motoren-revisie) dat ze ook Rover blokken leveren.
Helaas stond er geen prijs bij. Want deze moet je weer opvragen bij hun. Ik denk niet dat het goedkoop zal zijn.
Maar... wie weet.
Vindt het toch doodzonde om een Rover 75 af te laten voeren.
Zie ; http://www.vege.nl
Helaas stond er geen prijs bij. Want deze moet je weer opvragen bij hun. Ik denk niet dat het goedkoop zal zijn.


Vindt het toch doodzonde om een Rover 75 af te laten voeren.
Zie ; http://www.vege.nl
Ik krijg de foto's er nu ook weer niet op dus hier een paar links.
http://img11.picsplace.to/img.php?file=img10/18/Kl1.jpg
http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/22/kl2.jpg
http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/22/KL3.jpg[/url]
http://img11.picsplace.to/img.php?file=img10/18/Kl1.jpg
http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/22/kl2.jpg
http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/22/KL3.jpg[/url]