Wel grappig om te zien dat het Chinese 'Roewe' embleem hetzelfde formaat heeft als die van Rover. Kun je achteraf nog altijd een Rover-embleem op je Chinese bak plakken.
Het interieur vind ik gaaf, stuk moderner met een goeie knipoog naar het oude interieur. De voorkant in v8 vind ik errug mooi. Achterkant is wat strakker, mag van mij iets ronder zijn, maar ik vind het niet lelijk..... Doe mij maar een Roewe 750!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Het Chinese SAIC-concern heeft na het kopen van de intellectuele rechten op de Rovers 75 en 25 niet de roemruchte Engelse merknaam in handen gekregen – die is onlangs gekocht door Ford. Aan einde van de maand reïncarneert evengoed de Rover 75. De Sjanghai Motor Corporation heeft gekozen voor de merknaam Roewe. De typenaam is 750E. De auto wordt in China gebouwd en staat in november op de autoshow in Bejing, waar het publiek ‘m voor het eerst kan bewonderen. Nog voor het einde van het jaar gaat de auto in China in de verkoop.
Naar verwachting verschilt de Roewe nauwelijks van het oorspronkelijke model. Over de leverbare motoren is niets bekend. Het is eveneens niet duidelijk of de Roewe ooit naar Europa komt – wellicht komt daar bij de presentatie van het model verandering in. SAIC-directeur Chen Hong heeft in elk geval verklaard dat er internationale plannen zijn met het merk. Naar goed Chinees gebruik heeft de merknaam een betekenis. Roewe is afgeleid van ‘Rong Wei’ dat zich het beste laat vertalen als ‘glorieus prestige’.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)