Adapterring 13/16UNF temp/druk

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
wolter

Adapterring 13/16UNF temp/druk

Bericht door wolter »

Ben bezig met olietemp/druk metertjes, alleen ik kan nergens die adapterring voor de sensoren krijgen van 13/16UNF. De 3/4UNF past niet, weet iemand een site of bedrijf waar ik die dingen kan bestellen :?:
Afbeelding[/img]
Laatst gewijzigd door wolter op do sep 28, 2006 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

een adapter van 13/16 UNF

NAAR

?????????



p.s. voor de geinterreseerden 13/16 UNF is een schroefdraad.

Je zoekt waarschijnlijk zo iets:
elise-shop

Dat is voor een 1/8 draad naar een carterplug draad.
Ikzelf boor liever een gat in mijn carter en tap daar de juiste draad in.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do sep 28, 2006 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wolter

Bericht door wolter »

aha maar kan met zoiets ook oliedruk gemeten worden?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

een adapter "adapts" grofweg "past aan"

Makkelijker voorbeeld, je wil een M4 bout in een M8 gat draaien. Dan moet je een adapter hebben die het M8 gat vult en zelf een M4 gat heeft.

een M8-M4 adapter.

een adapter moet altijd op beide onderdelen passen, dus zowel de draad van de olie-temp-sensor als de draad van het oliefilterhuis.

Ik weet trouwens niet wat je in gedachten hebt, maar er is geen kant en klare plek op een k-series motor waar je een olie-temp sensor in kan draaien.

Je moet dus ook iets van een "T"-stuk maken.

p.s. lees ook mijn vorige post even door, ik heb hem nog wat gewijzigd daarnet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wolter

Bericht door wolter »

maar er bestaan toch ringen die je tussen het blok en het oliefilter doet, met 2 gaten om sensoren aan te sluiten, zoals onderstaand

Olie-Temp.- & Druk-Adapter 3/4 UNF-16
Afbeelding
Afbeelding


ik ga mijn best doen (zwager helpt gelukkig mee :lol: )
in ieder geval bedankt voor de tips..
Laatst gewijzigd door wolter op do sep 28, 2006 10:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
wolter

Bericht door wolter »

bovenstaand is inmiddels aangepast
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Yep dat moet werken.

de doorvoer van dat ding is dus waarschijnlijk die 3/4", je zult moeten op zoeken of dat ook de maakt is voor je filter, maar dat zal wel kloppen.

Vervolgens kun je er 2 sensoren in draaien met een 1/8" draad
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wolter

Bericht door wolter »

hij is inderdaad 3/4 maar hij moet 13/16 zijn.... maat van mijn filter is dus ook 13/16, dus ik zoek dat 'ding' maar dan 13/16 maat.

het komt allemaal wel goed
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik snap het, maar dan met je echt niet met een adapter aan de gang, maar echt doorzoeken tot je dat "ding" met de 13/16 UNF aansluiting kunt krijgen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wolter

Bericht door wolter »

daar ben ik al mee bezig :lol: :lol: alleen waar moet ik zoeken :?: :cry: :cry: :cry:

nah jah, het komt wel goed, maar dat idee van jou is ook goed als ik dat 'ding' niet kan vinden :D :D
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Houd mij aub hiervan op de hoogte, was juist van plan om een adapter carterplug te gaan kopen incl olietemp sensor en meter.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
wolter

Bericht door wolter »

zodra ik de oplossing heb laat ik t je weten :idea:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

zo'n ding heb ik ook, die ring.

die middelste bout is los, misschien dat je die kan uitdraaien of een nieuwe voor maken?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie