Wat kan er aan de hand zijn als mijn moter als dat in voor een stoplicht sta , heet wordt , en afkoelt als ik weer rijd. Koelwaterniveau heb ik nagekeken , zou voldoende in moeten zitten.
Het koelwater bruisd zelfs uit het overlooptankje
I feel the need , the need for speed.
45 Mark II /MGF
Bellini Bella GT-BR velgen
====================
bij lage toerentallen stroomt er minder water door je koelsysteem, aangezien de waterpomp op krukas snelheid draait.
Geef maar eens gas terwijl je stil staal(stabiel@2000~2500 rpm ofzo) kijk maar eens of de temp daalt.
Het zou kunnen het koelsysteem half verstopt zit en er alleen voldoende water stroom bij voldoende druk. Of de koelcapaciteit van het water is afgenomen doordat er bijvoorbeeld olie doorheen zit.
Laatst gewijzigd door 118GTR op vr sep 15, 2006 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
vreemd ... ik rijd gisteravond naar huis , geen probleem
temperatuur stijgt niet , ook niet bij stilstand voor het stoplicht,
De aanjager slaat wel aan , wel stoom te zijn bij het overlooptankje.
Vanmorgen weer 20 km gereden zonder probleem
I feel the need , the need for speed.
45 Mark II /MGF
Bellini Bella GT-BR velgen
====================
Vandaag weer half uurtje gereden , temp. loopt op naar kookpunt ,
verwarming aangezet maar die geeft zelfs alleen maar koude lucht.
Je zOu toch denken dat hij alle hete lucht van de motor wegtrekt.....
Weet nu helemaal niet meer wat er aan de hand is.
I feel the need , the need for speed.
45 Mark II /MGF
Bellini Bella GT-BR velgen
====================