Geen remote kabel op HUD

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Sn00ky-g

Geen remote kabel op HUD

Bericht door Sn00ky-g »

Heb een nieuwe all in one dvd speler, maar kan daarop mijn remote niet vinden, hoe moet ik mijn remote kabel aansluiten zodat mijn versterker wel aangaat?
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Kan je de remote niet vinden, of zit ie er echt niet op?
;)
tummeke

Bericht door tummeke »

duidelijk het eerste dus :P tenzij de fabrikant écht zo stom is geweest om de speler maar gewoon aan te laten wanneer je de auto afsluit..

ff met je multimeter de voedingsdraden nakijken die erin gaan.. er moet 1 draad zijn waarbij er spanning opkomt wanneer je contact aan staat, en waar de spanning af gaat als je je contact uit zet..
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

:?:

Jawel hoor, want bij sommige modellen radio en auto's is het mogelijk om deze buitenhet contact om te zetten, maar bij de meeste rovers zit de radio via het contact... Dus werkt deze pas als je het contact aanzet....

Als je de remote kabel via de contact schakeling zet, zal je versterker aangaan op het moment dat je je contact omdraait en dus ook je radio aangaat...

Maar vaak is de blauwe draad de remote.... Zitten er geen verloop stekkers bij ofzo??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
tummeke

Bericht door tummeke »

Het idee van de hele remote kabel, tomcat, is juist dat je versterker (of eigenlijk radio) aan en uitgaat met je contact, zodat er geen stroom verbruikt wordt wanneer je uit je auto bent en deze van het contact is.

Kan nu niet in het WPhandboek kijken welke kleur het is, maar er is vast iemand die dat op kan zoeken voor je.. En anders moet je gewoon even aan de ISO stekker voor je radio/dvdspeler meten :)
wangson

Bericht door wangson »

Zoals hierboven al gezegd geweest is...
Je versterker moet een +12 volt krijgen op de remote om aan te springen...
Dus als je geen "remote of remote-antenna aansluiting" hebt op uw radio, neem je gewoon een +12 draad van je contact...(meestal GEEL)...
Succes
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

Thanks, heb et al gevonden, het stond op een andere naam, dan waar het hoort te staan stekker was bruin...

Heb nu een ander probleem zie topic

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=9415
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

kan ik voor het aansluiten van mijn hud gewoon stroom van me accu halen om te testen of me dvd speler et nog doet
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Zit er wel een aansluiting aan voor je antenner? zo ja dan moet je die pakken voor je versterker. flikkeren van je HU kan ook te maken hebben met een verkeerde aansluiting van je versterker
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
rakram1

Bericht door rakram1 »

Illumination hoort absoluut niet bij de massa en is zeker een boosdoener !

Illumination is namelijk een verlichtingskabel.
Sommige HUD's dimmen namelijk als de verlichting van de auto wordt aangezet. Hier komt dus +12V op te staan.
Ja en + op een - aansluiten, das nie goe he !

Zou als eerste die kabel maar ff loshalen, want je HUD gaat massa trekken op een verkeerde kabel.

Waarschijnlijk slaat de boel stuk op het moment dat jij de verlichting aan zet ?

O en hoe heb jij gecontroleerd of er geen zekering is doorgebrand ?
Met het oog of met een spanningszoeker ?



@ Dutch Vitesse:

Niet alle antenne remote aansluitingen zijn geschikt om een versterker aan te sluiten. Dit komt doordat ze vaak maar een kleine amperage aan kunnen. Met 1 versterker wil het wel goed gaan en zeker als deze niet heel erg overdreven zwaar is. Maar soms trekt ie het niet en dan gaat je versterker wel aan maar geen geluid, of niet aan, of wel aan en geluid maar valt steeds weg etc etc. Vaak gaat het wel goed.
rakram1

Bericht door rakram1 »

Sn00ky-g schreef:kan ik voor het aansluiten van mijn hud gewoon stroom van me accu halen om te testen of me dvd speler et nog doet
Dat kan: sluit de rode en gele draad samen aan op de+ van de accu en de zwarte (of bruine) draad op de massa de - van de accu dus.
de rode draad is de draad die normaal reageert op het contactslot (sleutel om radio aan) en de gele is voor de geheugen. Als je 1 van de 2 niet aansluit zal ie het ook niet doen, nooit niet !

Als je alles goed hebt aangesloten dan moet ie het doen. Gaat ie niet aan en je weet 100% zeker dat de zekering nog goed is, tja dan is het helaas. :cry:
Plaats reactie