Mijn Rover 214SI -UPDATE-

214 216 218 220 25
xaio

Bericht door xaio »

Ow dat is wel mooi! Ik wacht nog wel even af wat de kosten zouden worden om dit te laten maken. Misschien dat dat goedkoper is.

Maar uh tummeke waarom verkoop je dat blok dan? En btw wat heeft ie dan gelopen?

want misschien is het interessanter om dat blok dan te kopen en die erin te gooien inclusief een nieuwe riem.

[EDIT]
Ah foutje bericht was bedoeld aan tom en niet aan tummeke.
xaio

Bericht door xaio »

iemand al iets meer gehoord about the whereabouts van de mysterieuze tom?
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Tummeke = Tom. ;)

Hij heeft nu een blok van een MG ZR160 in z'n 214 zitten, dus het andere blok is over.
xaio

Bericht door xaio »

ah zal hem eens pm'en
xaio

Bericht door xaio »

Morgen ga ik bij Tummeke op bezoek om te kijken of het iets is. Maar aangezien zijn reputatie hier en wat hij mij erover vertelde zit het wel snor :D

Heb ik bijna een nieuwe auto.
tummeke

Bericht door tummeke »

ik word nog bijna jaloers :lol:
xaio

Bericht door xaio »

hoeft niet joh ze zijn allebei dezelfde brute kleur :P
xaio

Bericht door xaio »

vandaag was het zover...

Kon de auto ophalen. Hij loopt als een treintje op het moment. De koppeling voelt zelfs beter aan als eerst :D en zo ook de versnellingsbak.

Ik er meteen een nieuwe distririem op heb laten zetten inclusief waterpomp en spanrol. Daarnaast nieuwe bougies heb en oliefiltertje, en ook mijn beide multiriemen zijn vervangen.

Hoef nu alleen nog maar me radiateur te vervangen binnenkort en dan is dat ook helemaal in orde! :D

Ik alleen nog even moet kijken wie ik dat zal laten doen. Aangezien dat niet al te moeilijk is en daardoor vast wel iemand kan vinden.

Ik binnenkort naar Tummeke zal gaan om mistlichten te ruilen :D hij dan zijn mede brute bolide ziet.

Ik nu alleen een aantal geluidjes hoor. Deze lijken op banden (lopende banden) die bij hun omkeerpunt zijn, dat soort geluid. Ik hier en daar een raar piepje hoor en niet weet wat dat is. Mijn oude motor dat wel had.

Ik nu ipv 120000 eigenlijk 55000 heb :D maar de km teller toch gewoon zo laat staan. Dat is toch de nettere manier.

Ik eigenlijk helemaal NIET snap waarom ik dit hele stuk in wist je dat vorm heb getypt. Ik er blijkbaar een beetje af ben waardoor dit hoogstwaarschijnlijk komt.

En dat ik hoop dat me Rover nu voor een lange tijd goed zijn werk blijft doen.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

denk je eraan om wel ff de eerste 6 a 700km rustig aan te doen, zodat het blok weer een beetje in kan lopen? Heeft natuurlijk wel meer dan 6 maanden stil gestaan
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
xaio

Bericht door xaio »

yup doe ik zeker. Zowiezo niet doortrekken maar gewoon netjes bij 2500 a 3000 (daartussen) overschakelen.

Vind alleen die geluidjes zo wennen. Die had ik eerst nog niet :D
Een soort speltje wat stationair tikt. En tijdens het rijden bij 2500 a 3000 toeren een raar geluid zoals een schep die je tijdens het dragen op het asfalt laat stuiteren. Zoiets van een geluid is dat. Beetje raar. Doet het ook alleen tijdens het rijden...
tummeke

Bericht door tummeke »

xaio schreef:En tijdens het rijden bij 2500 a 3000 toeren een raar geluid zoals een schep die je tijdens het dragen op het asfalt laat stuiteren.
Klinkt alsof je garage iets niet goed vast heeft gemaakt ofzo.. Misschien een rubberen dempingsring bij je ophangpunten vergeten bij de montage van je blok ofzo?
xaio schreef: Ik nu alleen een aantal geluidjes hoor. Deze lijken op banden (lopende banden) die bij hun omkeerpunt zijn, dat soort geluid. Ik hier en daar een raar piepje hoor en niet weet wat dat is.
Lijkt me je riemen te zijn die dus net vervangen zijn.. Misschien iets te strak gezet door de garage? Moet misschien nog een beetje werken en lossen, dat het daarna soepeler gaat lopen..
xaio

Bericht door xaio »

dat tweede lijkt me idd zo :D Dat eerste zal ik morgen eens over bellen :D
xaio

Bericht door xaio »

Inmiddels maar weer de ANWB gebeld. Wilde even iets halen voor me werk en wil hem starten (BAM) keiharde knal. Probeer opnieuw te starten hoor alleen een klik. :( is verdomme nu al de vierde maal dat hij kapot gaat!!!! :evil: Duurt niet heel lang meer voordat ik een paal pak en het hele ding in mekaar timmer!
xaio

Bericht door xaio »

Okee uitlsuitsel anwb, koelvloeistof idd in de cilinder gelopen en bam gezegd, zuiger hoogstwaarschijnlijk kapot, aandrijfstangkrom en klep krom.

Kortom nu is de emmer vol en gaat hij weg. Denk dat mijn Rover avontuur voorbij is, ondanks de mooie kleur! maar goed :( Blijf niet aan de gang, heeft me al 6 ruggen gekost. Nu mag hij van mij part in de fik vliegen...
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

:cry:

tering, dat kan idd gebeuren. Maar het is wel heel apart, een koppakking kan kapot zijn, maar dat hij zoveel koelwater dumpt in een cylinder is echt zeldzaam.

Weet je toevallig welke zuiger/drijstang er stuk is?

anyway, mijn diepste steunbetuiging.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

:shock:

Hoe kan dat dan weer?! Ik heb echt nooit geen problemen gehad met dat blokje! Hoe is dat in godsnaam zo snel gebeurd??

:cry:
Plaats reactie