Opeens hogere topsnelheid?

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Koning Paupermans

Opeens hogere topsnelheid?

Bericht door Koning Paupermans »

Ja ik kwam net van de zaak teruggereden en ik dacht, hijs vast nog wel warm na 7,5 uur stilgestaan te hebben, dus ik ging maar gelijk plankgas achter m'n baassie aan. Die had ik vrij vlot ingehaald, maar daarna bleef ie maar doortrekken, mijn beessie. Tot 195, zelfs op euro 95. Nou vraag ik mij af, heb ik de laatste keer per ongeluk 98 getankt, of is het moment dat ik 'm opblaas best dichtbij gekomen?

Ik kan mij wel verhalen herinneren vanneh; ''joah hij ging net kei hard!'' en dat vervolgens de engine naar de klote was binnen een week.

Dus nou vroeg ik mij af, gaat dat bij mij ook gebeuren, of zat ik toevallig in een slipstream van een lamborghini die 4,5 uur eerder die dag wellicht diezelfde strook op de snelweg heeft bereden?

Alvast bedankt.
Koning Paupermans

Bericht door Koning Paupermans »

Oja, plaatje;


Normaal 185 km/h tops, niet harder te krijgen... nu zelfs 195 bijna halende...
Laatst gewijzigd door Koning Paupermans op zo aug 20, 2006 6:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Koning Paupermans

Bericht door Koning Paupermans »

Het was iig niet bergje af... filmpje komt nog online... hoop ook dat het de wind was ja!
Koning Paupermans

Bericht door Koning Paupermans »

Ik zal 't zo even nakijken, A50 oss-e'hoven thv uden was het, mahl nachsehen.

NW wind, kracht 3... zou kunnen denk ik dat ik 'm precies in de rug had...
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Volgens mij mag alleen de wind geen 10km/u schelen... (normaal)
Heb normaal geloof ik nooit veel meer dan 3km verschil bij een ritje heen en gelijk terug. (autobahn)
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

mijn 16v reed de teller uit :P

183kmh volgens autoweek, nou hij ging een stukje harder :D
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Koning Paupermans

Bericht door Koning Paupermans »

200+ dus?

Die van mij moet de 170 halen, ook dik 20 er boven dan dus... miss heb ik 'm nu pas goed losgereden, zou ook nog is kunnen! maar ja, heeft wel erg lang geduurd dan, rare shizzle is 't!
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ik heb wel eens gehoord van druk in het onderblok en dattie dan harder ging.

Maar ja, das inderdaad vlak voordat ie dus plof zei.... :roll:

Ach, ik weet het ook niet. Trouwens.... hogere top is toch helemaal niet erg?? Willen we niet allemaal een hoge top?? :lol:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Na 7,5 uur is je blok echt niet meer op bedrijfs temperatuur hoor, dus zou best eens kunnen dat als je dit soort dingen vaker doet je blok aan zijn eind is.

Vorige week met de gti naar Nordhorn geweest heen 230op de teller terug niet over de 220 te krijgen... was allebij niet tot aan de toerenbegrenzer inde 5 dus kan harder :lol:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ik mijn mij te herinneren dat met een GTi bak je in de begrenzer (6850rpm, is dat met een VVC hoger?) 230 echte kilometers moet kunnen halen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Ja de VVC heeft de begrenzer op 7250rpm zitten meen ik.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mark16v schreef:ik mijn mij te herinneren dat met een GTi bak je in de begrenzer (6850rpm, is dat met een VVC hoger?) 230 echte kilometers moet kunnen halen.
ik dacht dat het 6750 was dat levert in een Gti 203 Km/h op, mocht het toch 6850 zijn dan kom je dus iets hoger uit..
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Koning Paupermans

Bericht door Koning Paupermans »

Ik heb 't niet nog een keer na kunnen doen, hij draaide trouwens ook meer toeren zie ik in 't fillempie, dus hij was gewoon echt harder aan het gaan dan normaal!
Laatst gewijzigd door Koning Paupermans op zo aug 20, 2006 6:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Zoiets had ik vroeger ook met mijn puchje, toen stond de ontsteking niet 100% en had hij een dood punt. Soms had je geluk en dan trok je hem door het dooie punt heen en ging je opeens 10kmh harder :D
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie