Golf II naar de eeuwige jachtvelden.

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Golf II naar de eeuwige jachtvelden.

Bericht door Roverforever »

....topic mag gesloten worden.


Roverforever
Laatst gewijzigd door Roverforever op za aug 12, 2006 3:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je krijgt van die mayonaise-olie.

Bovendien gaat het water onder het carter liggen en zal als eerste worden aangezogen, water smeert niet zo best en dus zal de slijtage hoog zijn.

Wat het zout doet weet ik eigenlijk niet, ik denk dat het niks doet behalve dan een fractie versnelde oxidatie. (omdat kraanwater vs gedestileerd water ook nauwelijks verschil maakt in een koelsysteem)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Volgens mij hebben ze eens met mythbusters een aantal van deze roefjes gedaan, suiker e.d. deed niet veel.

Een flinke portie bleekmiddel bleek toen wel fataal.
(op korte termijn)

Toen mijn koppakking iets kapot bleek heb ik ook wel een tijd gereden met koelvloeistof in de olie en daar eigenlijk weinig van gemerkt.

Maar wat dit op de lange termijn doet???
Plaats reactie