
218 T :o))
- artemis
- MG-R Freak
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: almere
- Contacteer:
Vandaag bij een bedrijf geweest dat de piggybag gaat inbouwen
Wordt een dasktec unichip computer
Daarbij wordt nog een kastje geplaatst die de elektronische boostcontroller gaat regelen.
Het doel is de turbo te laten draaien op 0.95 bar met bij optrekken een tijdelijke extra boost van 1.4 of zoiets (daar is dat kastje dus voor),iig alles op een manier dat het verantwoord is
Dit alles gaat in oktober gebeuren
moet voor die tijd nog de auto verstevigen,
- voor boven
- achter boven
- voor onder
- achter onder
luchthapper in motorkap
hitteschild tussen intercooler en motorblok
speciale hittewerende tape voor om de uitlaat heen
Resultaat zou dan op ongeveer 190pk kunnen komen, en een koppel van boven de 300
Ik ben echt zo benieuwd hoe dat straks wordt.........

Wordt een dasktec unichip computer
Daarbij wordt nog een kastje geplaatst die de elektronische boostcontroller gaat regelen.
Het doel is de turbo te laten draaien op 0.95 bar met bij optrekken een tijdelijke extra boost van 1.4 of zoiets (daar is dat kastje dus voor),iig alles op een manier dat het verantwoord is
Dit alles gaat in oktober gebeuren
moet voor die tijd nog de auto verstevigen,
- voor boven
- achter boven
- voor onder
- achter onder
luchthapper in motorkap
hitteschild tussen intercooler en motorblok
speciale hittewerende tape voor om de uitlaat heen
Resultaat zou dan op ongeveer 190pk kunnen komen, en een koppel van boven de 300

Ik ben echt zo benieuwd hoe dat straks wordt.........

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
1.4Bar
Dat is echt verschrikkelijk hoog, 0.7 wordt gezien als de "normale" limiet voor het blok. 160pk wordt al gehaalt bij 0.5Bar

Dat is echt verschrikkelijk hoog, 0.7 wordt gezien als de "normale" limiet voor het blok. 160pk wordt al gehaalt bij 0.5Bar
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- artemis
- MG-R Freak
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: almere
- Contacteer:
Idd bij 0.5Bar wordt de 160pk gehaald en is nog afwachten op hoeveel zij hem precies gaan afstellen. Zij hebben er veel verstand van en weten wat wel en niet kan. Kan ook bv 0.8Bar worden maar dat moeten zij zelf bekijken wat verantwoord is, laat ik helemaal aan hun over118GTR schreef:1.4Bar![]()
Dat is echt verschrikkelijk hoog, 0.7 wordt gezien als de "normale" limiet voor het blok. 160pk wordt al gehaalt bij 0.5Bar
volgens hun moet het idd onder de magische grens blijven van 1.0Bar
(en misschien tijdens het monteren komen ze erachter dat het idd maar op 0.7 of 0.8 afgesteld worden, dat is allemaal afwachten)
en die 1.4Bar is alleen maar een hele kortstondige boost om de "lag" de verkleinen bij het optrekken ,wordt dus ook met een apart kastje geregeld.
Die mensen zitten al heel lang in het vak (racerij), die weten wel wat mogelijk is en wat niet, ik laat ze lekker hun gang gaan en heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt op een verantwoorde manier

- artemis
- MG-R Freak
- Berichten: 1981
- Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
- Woonplaats:
- Locatie: almere
- Contacteer:
Nou eindelijk weer een update
Auto gaat over 2 weken naar van Noort, daar gaan zij wat voorbereidingen doen en een week later gaat mijn auto naar Limpex voor de piggybag. Heb ik hem eind oktober weer terug als alles goed gaat
Hebben ondertussen een gat in de motorkap gemaakt en gaas eronder gemaakt, uiteraard blauw
Wil nog even geen luchthapper om meerdere redenen. Binnen niet al te lange tijd wordt mijn auto opnieuw gespoten en heb geen zin om nu een luchthapper te laten spuiten en over eenpaar maanden weer in een nieuwe kleur
verder weet ik nog niet precies wat voor 1 ik er wil, dus eerst rustig orienteren hoe of wat.......
En zo met het blauwe gaas staat zeker niet verkeerd en al helemaal niet als tijdelijke oplossing
Foto's volgen nog.
Daarnaast hebben wij een stalen omhulsel om de intercooler gemaakt, zodat de intercooler minder warm wordt door het motorblok.
Verder nog de demping aan de onderkant van de motorkap verwijderd.
Deze 3 dingen bij elkaar zorgt echt voor een overduidelijk verschil. De auto rijdt nu alweer een stuk beter, hapert/stottert niet meer en houdt weer een stuk minder in.
Heeft nu alweer meer vermogen onderin en zeker bovenin, me is dus weer very happy
ook qua verbruik weer een stukje positiever, vandaag naar Belgie heen en weer gereden, verbruik was eerst wisselend tussen 1:9 a 1:10,5 en was vandaag 1:12.
Al met al dus weer positief allemaal en nu mag Limpex zich er verder op storten


Auto gaat over 2 weken naar van Noort, daar gaan zij wat voorbereidingen doen en een week later gaat mijn auto naar Limpex voor de piggybag. Heb ik hem eind oktober weer terug als alles goed gaat

Hebben ondertussen een gat in de motorkap gemaakt en gaas eronder gemaakt, uiteraard blauw

Wil nog even geen luchthapper om meerdere redenen. Binnen niet al te lange tijd wordt mijn auto opnieuw gespoten en heb geen zin om nu een luchthapper te laten spuiten en over eenpaar maanden weer in een nieuwe kleur

verder weet ik nog niet precies wat voor 1 ik er wil, dus eerst rustig orienteren hoe of wat.......
En zo met het blauwe gaas staat zeker niet verkeerd en al helemaal niet als tijdelijke oplossing

Daarnaast hebben wij een stalen omhulsel om de intercooler gemaakt, zodat de intercooler minder warm wordt door het motorblok.
Verder nog de demping aan de onderkant van de motorkap verwijderd.
Deze 3 dingen bij elkaar zorgt echt voor een overduidelijk verschil. De auto rijdt nu alweer een stuk beter, hapert/stottert niet meer en houdt weer een stuk minder in.
Heeft nu alweer meer vermogen onderin en zeker bovenin, me is dus weer very happy

ook qua verbruik weer een stukje positiever, vandaag naar Belgie heen en weer gereden, verbruik was eerst wisselend tussen 1:9 a 1:10,5 en was vandaag 1:12.
Al met al dus weer positief allemaal en nu mag Limpex zich er verder op storten

