Goedemorgen,
Vraagje...
Als ik met mn 827 automaat bijvoorbeeld 100 op de snelweg rij, en het gas compleet loslaat, blijft de motor flink in toeren "hangen". Vanuit eerdere automaat ervaring dacht ik altijd dat het blok qua toeren dan terug moest gaan (of iedergeval in de buurt moet komen) van het stationaire toerental. maar de 827 blijft toch wel dansen rond de 2000 toeren.
Je merkt zelfs dat als je de auto compleet laat uitrollen dat het toerental danst op het moment dat de automaat uit zichzelf (nog steeds geen voetjes op zowel rem als gaspendaal) terugschakeld. je hoort om omhoog gaan...
Is dit normaal en ben ik nou zn zeikerd of duid het op trouble?
827, Automaat op toeren?
- stigmatic
- MG-R Fanatic
827, Automaat op toeren?
Rij Brits.. of rij niet!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
je bent een zeikerd :P
Die automaat staat nog steeds in een versnelling en je rijdt 100km/h, ik vind het dus ook verre van vreemd dat de motor nog behoorlijk toeren maakt.
Als hij naar zijn vrij zou gaan dan heb je helemaal geen motorrem meer.
tussen "gewoon" 100 rijden en 100 rijden met het gas los moet wel een behoorlijk verschil zitten in toeren. Dat zal zo'n 400 toeren zijn gok ik, dat wordt veroorzaakt door de vloeistofkoppeling.
Die automaat staat nog steeds in een versnelling en je rijdt 100km/h, ik vind het dus ook verre van vreemd dat de motor nog behoorlijk toeren maakt.
Als hij naar zijn vrij zou gaan dan heb je helemaal geen motorrem meer.
tussen "gewoon" 100 rijden en 100 rijden met het gas los moet wel een behoorlijk verschil zitten in toeren. Dat zal zo'n 400 toeren zijn gok ik, dat wordt veroorzaakt door de vloeistofkoppeling.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!