Vanmorgen naar het werk geen probleem, maar terug naar huis blijkt het vermogen van mijn GTi 16v ineens gehalveerd. Ik moest aardig moeite doen om een oude baas in een oude Pug 309 bij te houden (nee geen gti), maar bij 120 hield het zelfs op en raakte ik opa kwijt. Thuis gekomen even onder de kap gedoken. Stationair loopt ie als een zonnetje. Bij deel- en vollast brult ie alsof ie bezig is met een auditie voor de postbank reclame, maar op toeren komen heeft ie duidelijk moeite mee. Slecht op toeren komen, vermogens tekort, maar toch stationair lekker lopen klonk mij alsof een van de nokkenassen een tandje was versprongen. Even snel gecheckt, maar die timing is oke. Staat van onderhoud is ook prima aangezien het beestje 2 weken geleden is getracteerd op een nieuwe koppakking, distributieset en een grote beurt. De afgelopen weken heeft ie heerlijk gereden...
Wie brainstormt er mee?
Groeten Diederik
vermogen zoek
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
viezigheid/troep in een inlaatpijp.
uitlaat half verstopt(katelysator vulling nu in de middendemper)
(kunt ff checken door voor de kat de uitlaat uit elkaar te halen, geeft een tering herrie, maar je merkt het verschil meteen.)
uitlaat half verstopt(katelysator vulling nu in de middendemper)
(kunt ff checken door voor de kat de uitlaat uit elkaar te halen, geeft een tering herrie, maar je merkt het verschil meteen.)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Beide goede mogelijkheden. Kat heeft vulling meer, dus die zal niet verstopt zitten. Deze heb ik trouwens grondig geleegd, dus ook geen resten in de demper. De beide dempers bleken echter bij de genoemde grote beurt wel te 'rammelen' en dus aan vervanging toe.'
Is zut in het inlaatspruitstuk een bekend probleem bij k-series? Ik bedoel, dat er zo plots zo veel in kan komen?
Diederik
Is zut in het inlaatspruitstuk een bekend probleem bij k-series? Ik bedoel, dat er zo plots zo veel in kan komen?
Diederik
Ik woon in een redelijk drempelvrije omgeving en als ik er een zie neem ik 'm beheerst. Dat gaat wel anders met m'n eend!
. Bovendien, als m'n spruitsuk naar z'n grootje zou zijn zou ik het wel ruiken, dus daar ga ik niet vanuit. Als het vanavond nog een beetje af wil koelen trek ik de uitlaat er wel weer even onderuit en zal ik de buurt trakteren op een concertje.