Me geweldige mgf vvc :D

MGF

Bericht door MGF »

Probeer het gewoon eens opnieuw, misschien is het probleem nu wel opgelost. Het is zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen.
mgf en mgb

Bericht door mgf en mgb »

MGF schreef:Probeer het gewoon eens opnieuw, misschien is het probleem nu wel opgelost. Het is zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen.
`

ben nu eindelijk ook te zien op mgf.be

en nog een kleine update.
ben toch eigenwijs geweest maar heb toch mijn eigen luchtfilter geplaatst en niet van k&n. Het is wel een universeel filter. dit kan ooit nog wel een k&n filter worden.
hij heeft een koude lucht aanvoer.
alleen moet nog even een hitteschilt maken.
en ik voel hem echt de pk winst hij trekt veel mooier door en ook het geluid al;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Mooi, benieuwd echter of hij daadwerkelijk winst geeft. Een Dyno run kan uitsluitsel brengen, want door het forsere geluid, heb je dikwijls het gevoel dat het harder gaat, terwijl het niet zo is.
T'ziet er een mooie filter uit, maar de lange buis van TTB naar cone, baart me een beetje zorgen. Zelfs een originele K&N-buis is voor een MPI een 5-tal cm te lang. Een te lange buis kan de oorzaak zijn van een "dip" in de acceleratiecurve. Doe dus een dyno-run, opdat je weet waar je aan toe bent. Combineer trouwens de filter met een 52mm TTB, ip.v. een plastieken 48mm, en ik garandeer je dat je dan wel degelijk iets zal voelen. ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
mgf en mgb

Bericht door mgf en mgb »

Bruno schreef:Mooi, benieuwd echter of hij daadwerkelijk winst geeft. Een Dyno run kan uitsluitsel brengen, want door het forsere geluid, heb je dikwijls het gevoel dat het harder gaat, terwijl het niet zo is.
T'ziet er een mooie filter uit, maar de lange buis van TTB naar cone, baart me een beetje zorgen. Zelfs een originele K&N-buis is voor een MPI een 5-tal cm te lang. Een te lange buis kan de oorzaak zijn van een "dip" in de acceleratiecurve. Doe dus een dyno-run, opdat je weet waar je aan toe bent. Combineer trouwens de filter met een 52mm TTB, ip.v. een plastieken 48mm, en ik garandeer je dat je dan wel degelijk iets zal voelen. ;)
52mm gasklep zal nog maar even rusten eerst de tandriem nog.
en waar kan ik met deze auto een run test doen?
en ik merk nog geen dipjes.
en van 0 naar 100 is toch iets je beter geworden ;)
ps wat is jullie verbruik?
PeterG

Bericht door PeterG »

Mooie aankoop
Jean

Bericht door Jean »

In oktober wordt er normaal gesproken bij mgf.be een dynorun georganiseerd. Hierbij kan iedereen die mee wil, laten meten hoeveel pk's de modificaties uiteindelijk hebben op gebracht. Voor sommige personen vallen deze echter jammer genoeg niet positief uit (Ghostrider) :? . Hierbij zijn normaal ook een aantal van mg-r.nl aanwezig.

Als je zelf een afspraak maakt kan je waarschijnlijk meer uitproberen. Instellingen aanpassen en zo proberen om een zo goed moglijke afstelling te krijgen. Dit heeft Bruno volgens mij gedaan toen zijn FPR (fuel pressure regulator) geplaatst is.
mgf en mgb

Bericht door mgf en mgb »

Jean schreef:In oktober wordt er normaal gesproken bij mgf.be een dynorun georganiseerd. Hierbij kan iedereen die mee wil, laten meten hoeveel pk's de modificaties uiteindelijk hebben op gebracht. Voor sommige personen vallen deze echter jammer genoeg niet positief uit (Ghostrider) :? . Hierbij zijn normaal ook een aantal van mg-r.nl aanwezig.

Als je zelf een afspraak maakt kan je waarschijnlijk meer uitproberen. Instellingen aanpassen en zo proberen om een zo goed moglijke afstelling te krijgen. Dit heeft Bruno volgens mij gedaan toen zijn FPR (fuel pressure regulator) geplaatst is.
dus dat is een clubdag en dan is er een test bank?
ik zou er graag meer info over willen waar dat is... dan wil ik ook graag mijn klassieker is op de bank.
Jean

Bericht door Jean »

http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1460

Dit is de link naar het wat info over vorig jaar. Ik ben zelf ook nog niet geweest (had ik pas mijn F). Er is voor dit jaar nog niets geregeld/over gesproken maar men wil er een jaarlijks 'evenement' van maken.
Plaats reactie