Radiostoring leidt tot kapotte zekering dashboardverlichting

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie

Kan kapotte zekering veroorzaakt worden door fout met radio die op ANDERE zekering zit?

Nee, kapotte radio is toeval en probleem moet in het eigen circuit van de kapotte zekering zitten.
6
55%
Ja, kapotte radio kan ander circuit in de war schoppen en leiden tot kapotte zekering
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

MGroadster

Radiostoring leidt tot kapotte zekering dashboardverlichting

Bericht door MGroadster »

Ik vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen met het volgende probleem aan mijn MG F.


Laatst knalde de zekering eruit van de dashboardverlichting/achterlicht linksachter/ stadslicht linksvoor. Het probleem bleef zich maar herhalen.

Na overleg met de MGgarage stelde de betreffende monteur telefonisch vast: "Het ligt vast aan de radio" (let wel: deze zit op een andere zekering). Hij vermoedt dit omdat ik onlangs (niet lang voor de zekering voor het eerst kapot ging) storing had met mijn radio. Ik heb 'm er toen even uitgehaald (losgekoppeld), het probleem (na error vastgelopen cd) verholpen en weer teruggezet/aangesloten.

Ik heb de radio nu weer losgekoppeld: en eureka.. de zekering blijft heel. MAAR: ik heb ook flink wat aan allerlei kabels lopen schudden.

Ik vraag mij af: weet iemand of het uberhaupt mogelijk is dat een storing met de radio kan leiden tot het kapot gaan van een zekering in een ander circuit? (ofwel: ligt het probleem nu aan mijn radio en moet ik een nieuwe kopen, of ligt het aan het schudden van de kabels en kan ik met een gerust hart mijn oude radio weer terug zetten en laten zitten?

grt, Nicole
Tempex

Bericht door Tempex »

Het lijkt me een beetje raar dat een probleem in het ene circuit ervoor kan zorgen dat een zekering van een ander circuit klapt.
Waar heb je dan zekeringen voor zou je je kunnen afvragen.
Heb je de bedrading van de radio zelf aagelegd? Misschien heb je ergens een foutje gemaakt en deze 2 circuit's nu aan elkaar geknoopt?
[/b]
MGroadster

Bericht door MGroadster »

nee niet zelf aangelegd hoor. Nadat ik de auto heb gekocht heb ik er een paar maanden probleemloos mee rondgereden. Nadat de cdspeler een cd had ingeslikt, heb ik de radio eruit gehaald (losgekoppeld), cd eruit gehaald (met enige moeite), en het ding weer teruggezet. En daarna is het probleem met de andere zekering begonnen.

Maar ik zal dit weekend wel mijn radio weer aankoppelen en kijk wat er dan gebeurd. Blijft de zekering zitten dan lag het aan de andere kabels anders toch aan de radio (hoe raar dat mij ook overkomt)
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Het lijkt me dat de geschakelde plus wel over die aparte zekering gaat voor de radio. Maar hoe zit het met de continu.

Heb je als eens gekeken of er geen sluiting wordt gemaakt door de continu plus?
Plaats reactie