Ik stat op het punt om alle 4 de banden op mijn geliefde karretje te vervangen. Nu zijn de Eagle F1 GSD2 de standaard banden waarmee de MGF wordt geleverd, maar over de GSD3 hoor ik slechte berichten, zo slecht zelfs dat het in gevaarlijke situaties zou kunnen resulteren (zie: http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/tyres/).
Probleem is dat ik ze wel ERG mooi vind en denk dat deze "schoenen" mijn schoonheid mooi zullen staan.
Geen probleem, gewoon nemen. Zolang je ze niet mixt met GSD2's is er niks aan de hand. Voorwaarde is wel dat je wagen goed uitgelijnd staat.
Ik heb zelf voor T1-R gekozen, reden daarvoor is de dat prestaties naar genoeg het zelfde zijn maar de T1-R is goedkoper en bovendien 1kg per band lichter !
Ik heb 2 jaar geleden m'n achterbande GSD2 bijna afgereden (<1mm profiel) terwijl de voorzijde nog goed waren. Dus nieuw rubber bij de MG dealer...bleek dat de GSD2 niet meer werden geleverd en dat werd dus de GSD3......na montage had ik dus voor GSD2 en achter GSD3 en dat werkt niet kan ik jullie zeggen, bij>100km/u voelt het als of je MGF van de grond komt (tja zelfs de hoofdmonteur zou dit wel even checken....)..Uiteindelijk zijn er achter voor GSD3 bandjes onder gekomen en nu ik op 4 gelijke banden rijdt is er niets aan de hand....super grip en tja het lijkt gewoon supergaaf!
Poosje rondgereden met GDS-2 voor en GDS-3 achter en moet inderdaad zeggen dat dit niet de beste combinatie is. 3 weken geleden rondom nieuwe GDS-3 laten leggen en rijdt weer toppie.
Overigens is de GDS-2 nog steeds (opnieuw?) leverbaar!
Ik ben zeer tevreden over de Toyo Proxes T1-R, zeker als ze op temperatuur zijn. Bij nat wegdekl heb ik geen ervaring met deze banden. M'n all time favourit blijven wel de Bridgestone Potenza S-02, maar die zijn vervangen door de S-03... een zeer stevige band en uitstekende prestaties in droog en natte omstandigheden. De Yoyo's komen verdorie goed in de buurt. De GoodYear Eagle GSD-02 vond ik iets minder scoren dan de Potenza's.... 'k ben benieuwd voor de testritjes met de GSD-03.