Banden op 1997 MGF >> Eagle F1 GSD3

Plaats reactie
MGF'er uit de UK

Banden op 1997 MGF >> Eagle F1 GSD3

Bericht door MGF'er uit de UK »

Heren en Dames,

Ik stat op het punt om alle 4 de banden op mijn geliefde karretje te vervangen. Nu zijn de Eagle F1 GSD2 de standaard banden waarmee de MGF wordt geleverd, maar over de GSD3 hoor ik slechte berichten, zo slecht zelfs dat het in gevaarlijke situaties zou kunnen resulteren (zie: http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/tyres/). :shock:

Probleem is dat ik ze wel ERG mooi vind en denk dat deze "schoenen" mijn schoonheid mooi zullen staan.

Heeft iemand advies / ervaringen hiermee?

Alvast bedankt,

H
PatrickT

Bericht door PatrickT »

Niet doen, zelf heb ik ook aan nieuwe banden zitten denken en ben op de Toyo T1-R's uitgekomen.

over die Goodyear's heb ik ook veel negatieve berichten gehoord.
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Geen probleem, gewoon nemen. Zolang je ze niet mixt met GSD2's is er niks aan de hand. Voorwaarde is wel dat je wagen goed uitgelijnd staat.

Ik heb zelf voor T1-R gekozen, reden daarvoor is de dat prestaties naar genoeg het zelfde zijn maar de T1-R is goedkoper en bovendien 1kg per band lichter !
MGF MPi
MG-R Spotter
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Ik zie eigenlijk ook geen problemen maar over de Toyo T1-R hoor je ook veel goede verhalen.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
MGF'er uit de UK

:roll: toch maar de gsd2's aangeschaft voor de zekerheid.. thx voor de hulp guys!
MGF'er uit de UK

8) ahum, toch maar TOYO TR1's they rock!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

euh.....T1-R niet TR-1
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
stevenkok

GSD3

Bericht door stevenkok »

Ik heb 2 jaar geleden m'n achterbande GSD2 bijna afgereden (<1mm profiel) terwijl de voorzijde nog goed waren. Dus nieuw rubber bij de MG dealer...bleek dat de GSD2 niet meer werden geleverd en dat werd dus de GSD3......na montage had ik dus voor GSD2 en achter GSD3 en dat werkt niet kan ik jullie zeggen, bij>100km/u voelt het als of je MGF van de grond komt (tja zelfs de hoofdmonteur zou dit wel even checken....)..Uiteindelijk zijn er achter voor GSD3 bandjes onder gekomen en nu ik op 4 gelijke banden rijdt is er niets aan de hand....super grip en tja het lijkt gewoon supergaaf!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

verschillende merken of typen banden op de assen en slechte wegligging daar staat de f idd om bekend.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Knakker

Bericht door Knakker »

Poosje rondgereden met GDS-2 voor en GDS-3 achter en moet inderdaad zeggen dat dit niet de beste combinatie is. 3 weken geleden rondom nieuwe GDS-3 laten leggen en rijdt weer toppie.

Overigens is de GDS-2 nog steeds (opnieuw?) leverbaar!
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

Ik ben zeer tevreden over de Toyo Proxes T1-R, zeker als ze op temperatuur zijn. Bij nat wegdekl heb ik geen ervaring met deze banden. M'n all time favourit blijven wel de Bridgestone Potenza S-02, maar die zijn vervangen door de S-03... een zeer stevige band en uitstekende prestaties in droog en natte omstandigheden. De Yoyo's komen verdorie goed in de buurt. De GoodYear Eagle GSD-02 vond ik iets minder scoren dan de Potenza's.... 'k ben benieuwd voor de testritjes met de GSD-03.
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

xpowerzzz schreef:De Yoyo's komen verdorie goed in de buurt.
Niet slecht hè voor zo'n oud product ?
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie