Hydragassyteem modificeren / verlagen

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
vinkinvin

Hydragassyteem modificeren / verlagen

Bericht door vinkinvin »

Kan iemand een linkje geven hoe je je Hydragassysteem kunt modificeren (lees: verlagen), op de enige echte "legale" manier?
Ik ben het ooit ergens tegen gekomen, maar kan het ook op het forum niet meer vinden..
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hier staat een guide:

Link naar metropower
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
vinkinvin

Vragen over verlagen & druk ophogen

Bericht door vinkinvin »

Hi 118GTR,
bedankt voor de link, erg bruikbaar en werkbaar (alleen de tweede afbeelding wordt bij mij niet weergegeven..)
Na het doornemen van de guide, kwamen er een paar vragen in me op:

- De standaardhoogte bij standaarddruk (300 psi) is 34,1 cm. Weet je welke hoogte -ie krijgt bij +50% druk (450 psi)? (Volgens de guide moet je helaas 2x het systeem op druk brengen; 1x voor het berekenen van hoogte/druk en 1x als je klaar helemaal klaar bent..)
- Wat voor druk kun je aanraden voor "recreatief sportief" gebruik?
- Kan ik bij jou terecht om het nucleaire goedje toe te dienen ? :D
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er is niet echt een std druk, 34cm is de norm. en de druk varieerd tussen de individuele auto's (meestal meer richting de 350 dan 300psi)

Ik zou 450 psi aanraden, hoeveel eraf moet moet je aan Dutch Vitesse zijn. Ik denk dat ik er zelf 5 cm af haal(dus voor 1.7cm en achter 1.0cm van de knuckle) en dan een cm of 3 te hard op pomp.

-tuurlijk kun je bij mij terecht om de auto op te pompen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

hoeveel je ze in moet korten hangt van 2 factoren af.

1 hoeveel ga je je auto verlagen.
2 welke druk ga je op rijden.


ik heb de auto zelf eerst rondom op 450psi gezet.
(toen stond ie op 34,3mm)
daarna de auto op bokken gezet
vloeistof eraf laten lopen(zoveel als je kunt)
(volgende stappen zijn alleen van toepassing als je je auto ook individueel maakt)
extra nippels gehaald en pas gemaakt
de vloeistof leidingen eronderuit gehaald

veelbollen voor ingekort met 16mm
de stangen die in je veelbollen achter passen ingekort met ik meen 12mm.
de nippels op de veerbollen aangebracht.
veerbollen terug plaatsen.
auto op de wielen zetten en oppompen.

daarna was mijn auto voor 7cm gezakt en achter 9cm.

heb hem nu voor op 500psi staan en achter op 450psi.
dit geeft hem een mooi overstuur bij gaslos.
(wel link als je je auto niet kent dus pas hier mee op)

ik zou dit zeker niet zelf doen als je niet een beetje kunt sleutelen en een vloeistofpomp in de buurt hebt.

kijk maar eens naar de foto van hoe je auto er zonder vloeistof bij staat er is dan bijna niet mee te rijden en zeker niet meer dan een paar honderd meter.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6902&start=0
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie