Alarm en loeiend geluid op hogere snelheid (416)
Alarm en loeiend geluid op hogere snelheid (416)
Volgens mijn boekje moeten de ledjes in de deuren knipperen als het alarm erop staat, maar dit is dus niet het geval. Er knippert wel een ledje in het tellerhuis, is deze in plaats van die in de deuren, of zit dat ledje er bij iedereen?
Verder dacht ik even m'n alarm te testen, maar hij gaat niet af als ik aan de deurgrepen sta te sjorren. Als ik de deur openmaak met de sleutel gaat het alarm ook niet af, pas als ik dan het contact aanzet gaat ie af, is dat normaal?
Verder hoor ik een soort "geloei" als ik boven de 60 km/h kom. Eerst dacht ik dat het onder de motorkap vandaan kwam, maar dat is niet het geval, het is ook niet afhankelijk van toerental maar van snelheid, hoe sneller ik ga hoe luider het loeien wordt. Het lijkt haast wel of het uit de wielkast rechtsvoor komt.
Komt iemand dit bekend voor?
Verder dacht ik even m'n alarm te testen, maar hij gaat niet af als ik aan de deurgrepen sta te sjorren. Als ik de deur openmaak met de sleutel gaat het alarm ook niet af, pas als ik dan het contact aanzet gaat ie af, is dat normaal?
Verder hoor ik een soort "geloei" als ik boven de 60 km/h kom. Eerst dacht ik dat het onder de motorkap vandaan kwam, maar dat is niet het geval, het is ook niet afhankelijk van toerental maar van snelheid, hoe sneller ik ga hoe luider het loeien wordt. Het lijkt haast wel of het uit de wielkast rechtsvoor komt.
Komt iemand dit bekend voor?
Heb je ledjes in je deuren? (Als het goed is wel)
Dan horen die idd te knipperen als het alarm erop staat. Op het moment dat je de vergrendelingsknop indrukt 5-10 sec. snel en daarna om de 2 sec. ofzo.
Dat ledje in het dashboard komt mij zeer onbekend voor............bij een 416, weet je zeker dat je geen 200/25 hebt?
Op het moment dat je vergrendeld knipperen de alarmlichten 3x, misschien zijn het de lampjes daarvan die je ziet knipperen binnen.
Gr. TOmas
Btw: Deurgreep werkt niet idd, laat je raam maar eens openstaan met alrm erop.........................
Dan horen die idd te knipperen als het alarm erop staat. Op het moment dat je de vergrendelingsknop indrukt 5-10 sec. snel en daarna om de 2 sec. ofzo.
Dat ledje in het dashboard komt mij zeer onbekend voor............bij een 416, weet je zeker dat je geen 200/25 hebt?

Op het moment dat je vergrendeld knipperen de alarmlichten 3x, misschien zijn het de lampjes daarvan die je ziet knipperen binnen.
Gr. TOmas
Btw: Deurgreep werkt niet idd, laat je raam maar eens openstaan met alrm erop.........................

@416sí señor
Ik weet vrij zeker dat ik een 416 heb.
De knipperlichten gaan inderdaad allemaal drie keer knipperen. Het rode ledje tussen de kilometerteller en toerenteller doet eigenlijk precies wat jij zegt dat de ledjes in de deuren zouden moeten doen, eerst heel snel knipperen en daarna constant om de 1 á 2 seconden.
In deuren zitten naast die pinnetjes wel die ledjes, maar die doen dus gewoon helemaal niks. Misschien dat de vorige eigenaar de ledjes in de deuren niet opvallend genoeg vond ofzo en er eentje in z'n dashboard wilde?
@Dutch Vitesse
Het zou inderdaad wel eens een wiellager kunnen zijn, heb ff gegoogled en de symptomen komen denk ik wel redelijk overeen.
Ik weet vrij zeker dat ik een 416 heb.
De knipperlichten gaan inderdaad allemaal drie keer knipperen. Het rode ledje tussen de kilometerteller en toerenteller doet eigenlijk precies wat jij zegt dat de ledjes in de deuren zouden moeten doen, eerst heel snel knipperen en daarna constant om de 1 á 2 seconden.
In deuren zitten naast die pinnetjes wel die ledjes, maar die doen dus gewoon helemaal niks. Misschien dat de vorige eigenaar de ledjes in de deuren niet opvallend genoeg vond ofzo en er eentje in z'n dashboard wilde?
@Dutch Vitesse
Het zou inderdaad wel eens een wiellager kunnen zijn, heb ff gegoogled en de symptomen komen denk ik wel redelijk overeen.
Haha! Opletten met te snel de diagnose wiellager te doen.Dutch Vitesse schreef:het laatste(het koeie geloei) komt denk ik door een wiellager.
Heb dit net meegemaakt vorige week. Hoorde al 20.000km een soort gebrom dat puur met de snelheid opliep. Dus ik dacht wiellager, 2 vrienden mechaniekers bevestigden dit...dus wiellagers laten vervangen en tegelijk banden van achter naar voor gezet....
Wat blijkt nu: exact hetzelfde geluid/gebrom/getril/gezoem/afrolgeluid aan de voorkant....dit geloei (bij hoge snelheid) komt dus van HET BANDOPPERVLAK en niet de wiellagers!
het fenomeen blijkt zaagtandslijtage of cuppen te heten, een onregelmatige slijtage van het bandoppervlak. Het treedt vooral op aan de achteras, bij veel snelweggebruik, bij onafhankelijke ophanging bij banden met een losstaand patroon en eventueel bij verkeerde bandenspanning.
De oplossing is een nieuwe band, of een tire trimmer:
http://www.autokompas.nl/archief/2003/0 ... mmer_.html
Ik heb wel zin om die trimmer eens te proberen. Banden zijn namelijk nog maar heel weinig gesleten.
-
- The Big Boss
lampje op je dash knippert altijd als het alarm erop zit, mss zijn de ledjes in de portieren wel gewoon kapot??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Missschien zijn er wat verschillen, de 416 mk2 die bij ons thuis staat maakt ook alleen gebruik van het dashboard lampje. Misschien ligt het aan het feit dat er een Honda blok in licht met iets andere bedrading.
Bij de (k-series)416 bij de buurman, doen de deurlampjes het wel
Bij de (k-series)416 bij de buurman, doen de deurlampjes het wel
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!