218 T :o))

214 216 218 220 25
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Als je je IC voldoende lucht aan kunt voeren heb je wel een optinale constructie met de IC zo dicht bij het inlaatspruitstuk.

Waarom niet gelijk een VVC inlaathuis, die werden hier toch in te koop aangeboden ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

ff weer in het daarvoor bestemde topic ;)
artemis schreef:Zodra het definitief bekend is wat er gaat gebeuren vertel ik het in het desbetreffende topic ;) Zijn zelf ook nog aan orienteren eerst even afwachten hoe het verder verloopt de komende weken ;)
Zowiezo toch altijd eerst even het blok inrijden voordat je gaat chippen??
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ik vind btw wel dat je errug tactisch je motorkap buiten de plaatjes hebt gehouden... ;)

Benieuwd hoe dat opgelost hebt qua air-intake enzo.... :cool:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Dutch Vitesse schreef:
Waarom niet gelijk een VVC inlaathuis, die werden hier toch in te koop aangeboden ;)

Waarom is dat beter?
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

SillyTC schreef:Ik vind btw wel dat je errug tactisch je motorkap buiten de plaatjes hebt gehouden... ;)

Benieuwd hoe dat opgelost hebt qua air-intake enzo.... :cool:

:lol: Menno heeft de foto's genomen, maar niet van de motorkap, omdat daar niets aan te zien is. Met andere woorden, er zit nog geen luchthapper in hoor :mrgreen: dat is van latere zorg, eerst moet alles goed werken ;)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Ik zat zo te denken als een VVC inlaat op een nasp 1.6/ 1.8 vermogen op leverd doordat hij groter is zal hij op een turbo ook wel zijn steentje bijdragen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

VVC luchtinlaathuis is idd beter voor de instroom.. De nieuwste van de ZR160 is overigens ook beter dan het zwarte huis van de VI schijnt..

Of het erg veel effect heeft om hem op een ander blok te plaatsen weet ik zo niet.. Kunt het allicht proberen..
antonio23

Bericht door antonio23 »

Ik heb al in tijden niet zo'n gaaf project meegemaakt. Maar dit is er weer 1 voor in het boekje onder de titel zeer geil.
Heb wel even een vraag, namelijk heb je er rekening mee gehouden dat het koppel ook gestegen is en dit dus meer krachten op het subframe , wielen assen, bouten en moeren enz. met zig mee brengt.

Voor de rest super :D
tummeke

Bericht door tummeke »

tuurlijk hebben richard en remco daar rekening mee gehouden.. (neem ik aan!)

overigens kun je bijna niet anders dan je hele subframe ed omzetten.. weet ik uit ervaring :P
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Hoever zijn ze er al mee???
Heb je nog nieuwe foto's ??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

antonio23 schreef:Ik heb al in tijden niet zo'n gaaf project meegemaakt. Maar dit is er weer 1 voor in het boekje onder de titel zeer geil.
Heb wel even een vraag, namelijk heb je er rekening mee gehouden dat het koppel ook gestegen is en dit dus meer krachten op het subframe , wielen assen, bouten en moeren enz. met zig mee brengt.

Voor de rest super :D
thanx, en alles is dik in orde hoor dat kan ik helemaal aan richard en remco overlaten 8) :D
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Mista T schreef:Hoever zijn ze er al mee???
Heb je nog nieuwe foto's ??
Zijn er afgelopen zaterdag geweest :P
Ziet er allemaal top uit 8)
Maar ze willen het allemaal tiptop in orde hebben en hebben
het heel druk met andere auto's die allemaal tussendoor komen,
dus vandaar dat het met mijn auto wat langer duurt, maar dat vind
ik niet erg want weet wel dat het allemaal heel netjes in orde wordt gemaakt
Menno en ik zijn aan het slopen van de A-stijl begonnen om de metertjes te monteren, wordt erg gaaf :!: :D
en verder heb ik zaterdag daar half in de kreukels gelegen in mijn auto, om de draden van de tweeters eindelijk eens netjes achter het dashboard weg te werken :mrgreen:
Heb geen tijd gehad om in mijn auto te rijden, dus nog geen idee hoe de dumpvalve klinkt en ook geen foto's gemaakt ;)

Aankomend weekend auto halen ivm full-speed en dan zien we wel weer verder :P
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Deze metertjes heb ik trouwens ;)
alleen is de rand iets anders, namelijk black chrome (mooier dus :mrgreen: )

turbo boost
Afbeelding

olie temperatuur
Afbeelding

oliedruk
Afbeelding
sjon

Bericht door sjon »

netjes hoor, ik ben benieuwd naar de foto's als ze in de stijl zitten.
auditurbo

Bericht door auditurbo »

ziet er heel erg mooi uit! waar heb je die vandaan?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dutch Vitesse schreef:Ik zat zo te denken als een VVC inlaat op een nasp 1.6/ 1.8 vermogen op leverd doordat hij groter is zal hij op een turbo ook wel zijn steentje bijdragen.
Het maakt bij een turbo nauwelijks uit, een Turbo perst de lucht wel door het inlaat traject.
Bij een atmosferische motor wordt de lucht aangezogen en zijn luchtweerstand verlagende effecten een stuk groter(grote kleppen, cams, intake)

Maar het maakt wel degelijk "iets" uit, ook lijkt me een Alu-spruitstuk zoizo geschikter dan plastic bij gebruik van een turbo. Maar de originele is ook van plastic, dus blijkbaar wordt het allemaal niet heet genoeg.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie