Ontdreunen / rammelen rover 400

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
ElRenegado

Ontdreunen / rammelen rover 400

Bericht door ElRenegado »

Halloa,

Dit weekend ben ik bezig geweest met het inbouwen van me audio.

Alleen nadat alles erin zat schrok ik van het enorme meetrillen van bijna alle onderdelen van het interieur naar mijn idee.
Nu hebben we de hoedenplank al ontdreund, alsmede dekofferklep, bumper, deurpanelen en middenconsole.
Echter blijf ik bij bepaalde bassen een rammel horen.
Het komt ergens achter vandaan maar is nagenoeg niet te vinden,

Mischien heeft iemand van jullie ideeén en tips aan de hand van ervaringen wat een hardnekkige rammel kan geven.

Thanksz
Gr
Steve
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Hoe heb je dat ontdreunen gedaan, dempingsmatte?

Mijn achterklep trilt namelijk ook nogal als ik de muziek op een leuk volume heb staan, vind dat zo sjonnie overkomen als die kofferbak zo hard trilt

maarre hoe heb jij het dus gedaan?
ElRenegado

Bericht door ElRenegado »

achter het kenteken heb ik een rubbermat geplakt, zodat deze strak tegen de klep aanzit. Tevens een paar rubber stukje tussen de kentekenplaathouder en de plaat zelf gedaan.

Ik had ook het probleem dat de hele klep iets omhoog kwam door de bas, dit heb ik opgelost door de beugel die onderin zit, waar het slot van de klep omheenvalt zeg maar gewoon een paar milimeter lager te zetten,.. sluit die strakker in het rubber.

Ook resoneerde de plaat van de klep tegen het frame eronder op 1 plaats, ook hier is een stukje rubber tussengegaan.

Ivm gewicht wou ik express niet werken met bitumen omdat dan de klep niet meer open blijft staan.


Onder de hoedenplank en zijstijlen zit wel bitumen, afgewisseld met wat zwaardere rubbers.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

aah thnx, dat is wel een goed idee van dat slot, ga eens kijken of dat bij mij ook lukt, ging dat makkelijk?
ElRenegado

Bericht door ElRenegado »

2 M10 moeren een hele slag losdraaien, plaatje stukje lager schuiven, en vastzetten.... moet lukken lijkt mij..


Net weer ff gezocht, cd WooferTest erin...
Kan het gewoon niet vinden, lijkt wel of het de ruit zelf oid is....
enorm frustrerend.... (ook voor de buren :twisted: )
216 driver

Bericht door 216 driver »

Heb je je kenteken bij kofferbak ook al gedempt van buiten ? :mrgreen: ;)
danny268

Bericht door danny268 »

mijn dak rammelde had bij de bassen ...
die heb ik ontdreunt met bitumenmatten en die trillingen zijn al verholpen .. :)
ElRenegado

Bericht door ElRenegado »

216 driver schreef:Heb je je kenteken bij kofferbak ook al gedempt van buiten ? :mrgreen: ;)
Yep, zit een mooi rubber matje achter geplakt..... :mrgreen:



oei... dak heb ik idd niet gecheckt,
hoop niet dat dat het is, heb weinig zin om de hele hemel eruit te slopen.
marco b

Bericht door marco b »

wat voor soort rubber gebruik je hiervoor?
danny268

Bericht door danny268 »

je kan ook foam tape gebruiken ..

werkt zeer goed tegen trillingen van je nrplaat(houder)

Afbeelding
Plaats reactie