Rekbouten rover 220 bij vervanging koppakking

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Maurice

Rekbouten rover 220 bij vervanging koppakking

Bericht door Maurice »

ls er een koppakking van een 220 (coupe) met een K-serie blok vervangen moet worden, is het dan noodzakelijk om nieuwe rekbouten daarbij te bestellen?? Of heeft dit type motor geen rekbouten en kunnen de oude bouten gewoon worden gebruikt??

AUB reacties!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Als de motor te heet is geweest moet je ze sowieso vervangen en de kop laten vlakken. Of deze rekbouten heeft weet ik niet.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Maurice

Re:

Bericht door Maurice »

Motor is niet te warm geweest, koppakking lekt alleen licht op één punt, en ik wil hem helemaal droog hebben :mrgreen:

Als iemand het weet, roep het maar...
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

de 2.0 uit een Coupe is geen K-serie he, maar een T-serie...

dat je niet dalijk de verkeerde koppakking besteld ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

T16 zitten geen rekbouten in, dus kunnen normaal gesproken veilig 2 keer gebruikt worden.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Maurice

Re:

Bericht door Maurice »

En mij was altijd verteld dat er een K serie blok in zat, pfff, wat een amateurs zijn dat :shock:

enfin, maakt dat voor de koppakking veel uit, zijn het in basis niet dezelfde blokken??
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Nee, zijn totaal verschillende blokken.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Het is of een 220 coupe met T serie blok, of een 216/218 met k serie.

Heb van van Noort begrepen dat zij de bouten bij een K-serie niet te warm geweest blok gewoon hergebruikten.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Maurice

Re:

Bericht door Maurice »

Oke mannen, bedankt voor jullie feedback :mrgreen:

Ik bestel hem dus zonder aparte bouten en ik geef mn chassisnummer door, dan weet ik zeker dat er geen verkeerde koppakking wordt besteld :P
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dutch Vitesse schreef: Heb van van Noort begrepen dat zij de bouten bij een K-serie niet te warm geweest blok gewoon hergebruikten.
Dat is dan eigenlijk niet zo netjes.

Het hergebruiken valt wel te verdedigen(zeker als de prijs laag gehouden moet worden, ze kosten toch ~70 euro per set), maar dan moeten ze gewoon even worden opgemeten, en gechecked worden of ze nog kort genoeg zijn(niet uitgerekt)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

118GTR schreef: Dat is dan eigenlijk niet zo netjes.

Het hergebruiken valt wel te verdedigen(zeker als de prijs laag gehouden moet worden, ze kosten toch ~70 euro per set), maar dan moeten ze gewoon even worden opgemeten, en gechecked worden of ze nog kort genoeg zijn(niet uitgerekt)
Sorry dat is idd de info die bij mijn stukje nog wel miste. :oops:

Zo zie je maar weer met z'n allen komen we er wel uit :oops:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Maurice

Re:

Bericht door Maurice »

dus als ik jullie goed begrijp, dan kunnen ze hergebruikt worden, maar er moet gelet worden op slijtage en of ze niet (te ver) uitgerekt zijn?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Re:

Bericht door 118GTR »

Maurice schreef:dus als ik jullie goed begrijp, dan kunnen ze hergebruikt worden, maar er moet gelet worden op slijtage en of ze niet (te ver) uitgerekt zijn?
dat geld bij de k-serie motoren, bij de T-serie is het een stuk minder kritisch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie