ls er een koppakking van een 220 (coupe) met een K-serie blok vervangen moet worden, is het dan noodzakelijk om nieuwe rekbouten daarbij te bestellen?? Of heeft dit type motor geen rekbouten en kunnen de oude bouten gewoon worden gebruikt??
Dutch Vitesse schreef:
Heb van van Noort begrepen dat zij de bouten bij een K-serie niet te warm geweest blok gewoon hergebruikten.
Dat is dan eigenlijk niet zo netjes.
Het hergebruiken valt wel te verdedigen(zeker als de prijs laag gehouden moet worden, ze kosten toch ~70 euro per set), maar dan moeten ze gewoon even worden opgemeten, en gechecked worden of ze nog kort genoeg zijn(niet uitgerekt)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
118GTR schreef:
Dat is dan eigenlijk niet zo netjes.
Het hergebruiken valt wel te verdedigen(zeker als de prijs laag gehouden moet worden, ze kosten toch ~70 euro per set), maar dan moeten ze gewoon even worden opgemeten, en gechecked worden of ze nog kort genoeg zijn(niet uitgerekt)
Sorry dat is idd de info die bij mijn stukje nog wel miste.
Zo zie je maar weer met z'n allen komen we er wel uit
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Maurice schreef:dus als ik jullie goed begrijp, dan kunnen ze hergebruikt worden, maar er moet gelet worden op slijtage en of ze niet (te ver) uitgerekt zijn?
dat geld bij de k-serie motoren, bij de T-serie is het een stuk minder kritisch.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine