Bij de laatste beurt heb ik aan de garage gevraagd of ze ook mijn kleppen wilde stellen. Kreeg ik te horen dat dit niet nodig is bij deze auto, omdat dit op olie-druk gebeurt.
Nu heb ik een boek van Hayes (of zoiets) en daar staat toch duidelijk beschreven hoe dit moet.
Mijn vraag is nu;
Heeft die garage gelijk, of heeft dat boek gelijk?
Mijn wagen is een Rover 620i uit 1996.
Kleppen stellen 620i niet nodig??
Daar had hij het inderdaad over. Hydraulische klepstoters.
Maar dat kleppendeksel krijg ik dus met geen mogelijkheid los.
Daarom wilde ik ook de garage dat laten doen.
Dat heb ik daar ook uitgelegd, en die wist ook te vertellen dat die kleppendeksels ook regelmatig vast zitten gekit. Dus dat die bijna niet los te krijgen zijn.
Dus als je er niet onder hoeft te zijn; laat zitten, was zijn advies.
Vandaar dat ik dat hier ff wilde nagaan.
Niemand die dit absoluut zeker weet?
(Ik moet wel zeggen dat het luidruchtige tikken bij koude motor wel weg is na die beurt...)
Maar dat kleppendeksel krijg ik dus met geen mogelijkheid los.
Daarom wilde ik ook de garage dat laten doen.
Dat heb ik daar ook uitgelegd, en die wist ook te vertellen dat die kleppendeksels ook regelmatig vast zitten gekit. Dus dat die bijna niet los te krijgen zijn.
Dus als je er niet onder hoeft te zijn; laat zitten, was zijn advies.
Vandaar dat ik dat hier ff wilde nagaan.
Niemand die dit absoluut zeker weet?
(Ik moet wel zeggen dat het luidruchtige tikken bij koude motor wel weg is na die beurt...)
- Roverforever
- MG-R Freak
je kan zelf eens goed luisteren of je de kleppen hoort. Getik als van een zak knikkers die tegen mekaar 'tikken" wijst op pingellen of klepspeling.
Geef eens flink gas als je pakweg 30 km/u rijdt in zn 4e versnelling. de auto doet dan bijna niks en komt natuurlijk langzaam van zn plek. Als je dan getik hoort dan pingelt je motor. Je hebt dan verkeerde brandstof , foute voorontsteking of je kleppen moeten gesteld. Bij stationair toerenal veel getik wijst hier ook duidelijk op. Kleppen stellen door een prof hoeft helemaal niet duur te zijn. Mijn garage, garage vd Post in Badhoevedorp doet dit vrijwel standaard ieder jaar bij de grote beurt!
Geef eens flink gas als je pakweg 30 km/u rijdt in zn 4e versnelling. de auto doet dan bijna niks en komt natuurlijk langzaam van zn plek. Als je dan getik hoort dan pingelt je motor. Je hebt dan verkeerde brandstof , foute voorontsteking of je kleppen moeten gesteld. Bij stationair toerenal veel getik wijst hier ook duidelijk op. Kleppen stellen door een prof hoeft helemaal niet duur te zijn. Mijn garage, garage vd Post in Badhoevedorp doet dit vrijwel standaard ieder jaar bij de grote beurt!