Stationair toeren probleem, dealers vinden steeds niets

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Lukas

Stationair toeren probleem, dealers vinden steeds niets

Bericht door Lukas »

Enige tijd geleden had ik al eens een topic gemaakt over mijn probleem. Het probleem: Ik heb een 111L, deze heeft een vaag probleem namelijk, hij loopt stationair af en toe als een bezetenen! Als je start begint het bij 1500 ongeveer, loopt al snel op naar 2000 toeren en als je warm gereden bent sta je vrolijk met 3000 toeren stationair.

Ik dacht aanvankelijk dat het na het warm rijden over was, dit is dus niet zo. Als ik warm gereden ben en ik zet de auto even uit (ongeveer 30 sec, helemaal uit, steultel uit contact) En ik start weer dan is het vaak over.

Bij dealer A hebben ze hem uitgelezen (niets gevonden), contacten schoongemaakt maar ze hebben de keren dat ze hem startte er geen last van gehad. Vervolgens heb ik er de volgende rit gewoon weer last van.

Aangezien het een vaag probleem is belde ik eerst maar eens met dealer B, of ze uberhaupt wel raad weten met dit probleem aangezien uitlezen niets opleverd. Jawel hoor, hij vroeg hoeveel ik reed per dag (2x 20km) en of dat stadskilometers waren of niet. Hij melde mij dat het een erg vaak voorkomend probleem was, elke merk heeft er last van, een vuile motor en of stappenmotor.

Goed auto gebracht met goede hoop. Na veel gezeur (het duurde 2weken voor ze tijd hadden om er uberhaupt naar te kijken) komen ze alsnog met de mededeling: we kunnen niets vinden. :evil:

Het enige wat de man nog vertelde was dat hij de computer naar Engeland kon sturen en ze daar iets onduidelijks gingen doen. Kosten: 6 a 700 euro! Dat doen we mooi niet dus, veelste duur.

Ik begin intussen een beetje wanhopig te worden, en 60km/u rijden in je 3de versnelling zonder gas te geven is gewoon levensgevaarlijk (en dus rij ik ook niet meer op dit moment) :cry:

Nu mijn vraag, wat denken jullie nu wat er zou kunnen zijn?
Alle ideen zijn welkom en ik wil van alles checken wat jullie roepen ;)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zoals in het andere topic waarschijnlijk ook wel een paar keer genoemd, maar neem anders een contact op met Van Noort.. Zie banner onderaan de pagina
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Lukas

Bericht door Lukas »

Ik heb net de auto opgehaald en even gebabbeld met ze. Volgens hun kan het alleen maar de ecu zijn. Ze hebben het één en ander aangepast in de ecu maar hij blijft langzaam hoger in de toeren klimmen.

Ik heb er op de terugweg (20km) geen last van gehad. De auto liep rustig stationair maar wel op 1500 toeren, wat volgens mij, gewoon te hoog is.

Morgen ochtend ga ik een proefrit maken om te kijken hoe de auto zich houdt (in de kou) Ook ga ik eens kijken wat een 2dehands MEMS voor de 111 moet kosten.

Van Noort wordt inderdaad een oplossing maar het is nou niet bepaald naast de deur, vandaar dat ik het als laatste redmiddel zie.
Daarnaast vraag ik me steeds meer af of het de 111 nog wel waard is. :(
Lukas

Bericht door Lukas »

Net weer even wezen onderzoeken/testen.
Mijn bevindingen: de auto start en draait heel even 1000 toeren (10sec) en dan gaat het richting de 1500 toeren. Af en toe schiet hij even naar de 2000.

Ik heb het luchtfilter er even afgehaald om te te kunnen zien wat er met de gasklep gebeurd. Wat me opviel is dat de gasklep altijd een beetje open staat. Of de auto nu stationair draait met stappenmotorstekker erin, zonder de stappenmotorstekker of de auto volledig uit staat.

De gasklep ziet er brandschoon uit, hij zal dus niet niet meer dicht kunnen door vuil.

Ik wil nog de stappenmotor eruit halen om te kijken of deze niet vuil is en of hij het uberhaupt nog wel doet. (ik merk totaal geen verschil als ik hem niet aansluit) De stappermotor eruit halen is helaas niet zo makkelijk omdat de hele fuel injector behuizing eraf moet.

Iemand nog ideen wat ik kan testen om een diagnose te stellen?
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

halfords (of elk ander autodingetjes bedrijvie) heeft zon vloeistof, 8.95, die je bij je benzine moet gooien... loopt je auto heel wat beter door...

bij injectie maakt het spruitje helemaal schoon... bij andere benzine motoren zelfde soort functie...

Jai
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
gast

Bericht door gast »

Ik denk eigenlijk dat je gaskabel gewoon te strak afgesteld staat of je gasklep loopt stroef/zit vast.

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn vorige auto. Bij mij was het in 5 minuten opgelost door de gaskabel wat meer speling te geven.....
Plaats reactie