Mijn ZS project
Mijn ZS project
Ik heb gisteren m'n ZS naar Team Tovenaar gebracht om het één en ander te laten verbouwen, en wel het het volgende:
1. Plaatsen en spuiten JDL front bumper extension.
2. Plaatsen en spuiten JDL side skirts.
3. Demontage trekhaak.
4. Montage Moto-build dubbele knetterpot.
5. Montage en spuiten JDL rear bumper extension + aanpassen bumper voor dubbele uitlaat.
6. Montage sensoren en camera in achterbumper t.b.v. parkeerhulp.
7. Rondom EBC remschijven + EBC Greenstuff remblokken + Goodridge roestvrij stalen remleidingen + remklauwen rood spuiten.
8. Custom made booskijkers.
Dus nu maar afwachten hoe ik hem terug krijg. Ben in ieder geval heel benieuwd.
Hier alvast een paar foto's van hoe m'n ZS er nu uitziet.
Zoals je kunt zien is de trekhaak al gedeeltelijk gemold, dit om de rear bumper extension te kunnen passen. (En schoon is ook anders)
1. Plaatsen en spuiten JDL front bumper extension.
2. Plaatsen en spuiten JDL side skirts.
3. Demontage trekhaak.
4. Montage Moto-build dubbele knetterpot.
5. Montage en spuiten JDL rear bumper extension + aanpassen bumper voor dubbele uitlaat.
6. Montage sensoren en camera in achterbumper t.b.v. parkeerhulp.
7. Rondom EBC remschijven + EBC Greenstuff remblokken + Goodridge roestvrij stalen remleidingen + remklauwen rood spuiten.
8. Custom made booskijkers.
Dus nu maar afwachten hoe ik hem terug krijg. Ben in ieder geval heel benieuwd.
Hier alvast een paar foto's van hoe m'n ZS er nu uitziet.
Zoals je kunt zien is de trekhaak al gedeeltelijk gemold, dit om de rear bumper extension te kunnen passen. (En schoon is ook anders)
Laatst gewijzigd door Lehcim op di okt 17, 2006 3:38 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Tot nu toe heb ik de volgende wijzigingen aangebracht aan m'n auto:
1. Standaard luchtfilter vervangen door eentje van Green.
2. ECU ge-remapped d.m.v. ODB tuning.
3. Lexus style achterlichten gemonteerd.
Zoals je kunt zien had ik daar nog de 16 inch hairpin velgen gemonteerd. Deze liggen nu te wachten op lekkere warme winter pantoffels.
4. 17 inch straights gemonteerd met Toyo banden.
5. VDO dayton radio/cd/navigatie MS4400 + MP3 CD wisselaar + stuurwielbediening gemonteerd.
6. Parrot bluetooth carkit.
7. Achterspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1796 3-weg speakers
8. Voorspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1396 3-weg speakers
9. 48mm throttle body vervangen voor eentje van 52mm.
M'n onderschrift klopt dus niet meer, want dat was na vervangen luchtfilter en ODB-tuning. Als straks ook nog de dubbele knetterpot is gemonteerd, dan wil ik het vermogen toch nog weer eens laten meten op een rollenbank.
1. Standaard luchtfilter vervangen door eentje van Green.
2. ECU ge-remapped d.m.v. ODB tuning.
3. Lexus style achterlichten gemonteerd.
Zoals je kunt zien had ik daar nog de 16 inch hairpin velgen gemonteerd. Deze liggen nu te wachten op lekkere warme winter pantoffels.
4. 17 inch straights gemonteerd met Toyo banden.
5. VDO dayton radio/cd/navigatie MS4400 + MP3 CD wisselaar + stuurwielbediening gemonteerd.
6. Parrot bluetooth carkit.
7. Achterspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1796 3-weg speakers
8. Voorspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1396 3-weg speakers
9. 48mm throttle body vervangen voor eentje van 52mm.
M'n onderschrift klopt dus niet meer, want dat was na vervangen luchtfilter en ODB-tuning. Als straks ook nog de dubbele knetterpot is gemonteerd, dan wil ik het vermogen toch nog weer eens laten meten op een rollenbank.
Die spoiler moet nog maar even wachten, want daar ben ik nog niet helemaal over uit.
En als dit klaar is dan heb ik ook alleen nog maar rood geld over.
Ook ben ik niet ze gecharmeerd van die bolling van de Evo1 (vind de originele grote spoiler van MG vele malen mooier) en geef persoonlijk niet zoveel om van die hele grote vleugels als de PK's er niet voor zijn. Ik wil dus eerst eigenlijk nog wat meer PK's.
Ik reed vorige week nl. in Duitsland, was daar aan het inhalen, gaspedaal tot op de bodem nog aan het accelereren, komt er een merkedes stationwagen 2.2liter achter me die even moet inhouden totdat ik weer naar rechts ga.
Op het moment dat ik naar rechts ga met zo'n 185km/u nog steeds aan het accelereren met pedaaal op de bodem, komt die merkedes me gewoon voorbij kachelen en rijdt zo bij me vandaan.
Dat voelde niet fijn, was wel een 2.2 liter, maar is ook veel zwaarder en is een stationwagen, da's dan helemaal lullig als je dat overkomt met zo'n joekel van een vleugel achterop.
En als dit klaar is dan heb ik ook alleen nog maar rood geld over.
Ook ben ik niet ze gecharmeerd van die bolling van de Evo1 (vind de originele grote spoiler van MG vele malen mooier) en geef persoonlijk niet zoveel om van die hele grote vleugels als de PK's er niet voor zijn. Ik wil dus eerst eigenlijk nog wat meer PK's.
Ik reed vorige week nl. in Duitsland, was daar aan het inhalen, gaspedaal tot op de bodem nog aan het accelereren, komt er een merkedes stationwagen 2.2liter achter me die even moet inhouden totdat ik weer naar rechts ga.
Op het moment dat ik naar rechts ga met zo'n 185km/u nog steeds aan het accelereren met pedaaal op de bodem, komt die merkedes me gewoon voorbij kachelen en rijdt zo bij me vandaan.
Dat voelde niet fijn, was wel een 2.2 liter, maar is ook veel zwaarder en is een stationwagen, da's dan helemaal lullig als je dat overkomt met zo'n joekel van een vleugel achterop.
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
scheelt dat ik een 2.5i V6 heb dan heb je iets meer power dan de 1.8iLehcim schreef:Ik reed vorige week nl. in Duitsland, was daar aan het inhalen, gaspedaal tot op de bodem nog aan het accelereren, komt er een merkedes stationwagen 2.2liter achter me die even moet inhouden totdat ik weer naar rechts ga.
Op het moment dat ik naar rechts ga met zo'n 185km/u nog steeds aan het accelereren met pedaaal op de bodem, komt die merkedes me gewoon voorbij kachelen en rijdt zo bij me vandaan.
Dat voelde niet fijn, was wel een 2.2 liter, maar is ook veel zwaarder en is een stationwagen, da's dan helemaal lullig als je dat overkomt met zo'n joekel van een vleugel achterop.
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
nou de 180 is meer geschikt voor lekker cruisen
want een V6 is nou niet echt super on veel vermogen uit te halen
zeker niet omdat ie dwars voorin ligt.
dan moet je een subaru impressa of een mits lancer kopen.
die schroef je zo naar de 300 pk
bij een V6 moet je flink met geld gooie wil je wat winnen.
want een V6 is nou niet echt super on veel vermogen uit te halen
zeker niet omdat ie dwars voorin ligt.
dan moet je een subaru impressa of een mits lancer kopen.
die schroef je zo naar de 300 pk
bij een V6 moet je flink met geld gooie wil je wat winnen.