Verkoop ZS onmogelijk

sjoqr

Verkoop ZS onmogelijk

Bericht door sjoqr »

Beste forum-members,

Ik ben lid geworden van dit forum, vanwege het volgende: een vriendin van ons, heeft vanwege een scheiding een MG ZS 120 uit de boedel-deling overgehouden. Deze auto heeft ze met plezier gereden, maar sinds ze op zichzelf is, blijkt de auto niet meer binnen haar budget te passen. Nu wilt ze deze auto verkopen, inruilen, what ever, maar er blijkt nauwelijks iemand warm te lopen voor deze auto, zowel particulier als dealer niet. We hebben de bekende verkoopsites gehad, zaterdagen dealers afgelopen, maar niets schiet op. Het is een nette auto, geen poespas, maar puur alleen door het wegvallen van MG/Rover heeft niemand interesse.

Vandaar dat ik op zoek ben gegaan bij liefhebbers van MG. Kunnen jullie me vertellen wat ik fout doe, of welke paden ik moet bewandelen om haar te helpen de MG (voor een acceptable prijs) te verkopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie, en meedenken.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Misschien inruilen op een ZR?? is kleiner dus past misschien wel binnen haar budget?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
sjoqr

Bericht door sjoqr »

Zou een optie kunnen zijn, maar ze heeft nu haar oog op een Volkswagen Polo laten vallen. Tevens is ze huiverig geworden om met MG door te gaan, gezien de "non-interesse" die ze krijgt tijdens deze inruil.
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Ben je al geweest bij Geb Bollen in Maastricht.
Is een ex Mg/Rover dealer.
Mischien kan die je helpen
Heb die advertentie gezien in de krant.
En Mg/Rover is nog altijd bezig met een doorstart.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
sjoqr

Bericht door sjoqr »

Nee niet fysiek geweest, wel gebeld, had geen interesse.

BTW wist niet dat MG nog bezig was met een doorstart, maar of dat de interesse in de auto verhoogd??

En welke advertentie in welke krant?
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Weet wel dat hij er ook al een tijdje dezelfde Mg's heeft staan.
Staan iedere Zaterdag in de krant.

Das een goeie.
Heb ergens jullie advertentie gezien.
Kan best dat ik het ergens op internet heb gezien.
Toen dacht ik nog:Leuk nog een Zs in de buurt.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
tummeke

Bericht door tummeke »

Tsjah.. Aan die algemene onwetendheid doe je nu eenmaal niets..

Wij als Roverliefhebbers weten wel beter dan dat het merk dood is, maar maak dat de grijze massa maar eens wijs.. Die geloven toch alleen de media.

Ik zou op het moment ook zeker niet graag mn rover verkopen nee.. Gelukkig heb ik daar ook nog helemaal geen behoefte aan..
sjon

Re: Verkoop ZS onmogelijk

Bericht door sjon »

sjoqr schreef: Kunnen jullie me vertellen wat ik fout doe, of welke paden ik moet bewandelen om haar te helpen de MG (voor een acceptable prijs) te verkopen?
Het belangrijkste zal zijn hoe hoog de "acceptabele prijs" ligt. Als je hem noemt zijn er hier vast wel mensen die je kunnen vertellen of het een reëele prijs is.
sjoqr

Bericht door sjoqr »

Hij heeft inderdaad op marktplaats, autotrader, enz gestaan. Ik wil de prijs best noemen, maar weet niet of dit het goede forum is (anders mods, geef hem maar een schop), maar OK, komt ie dan:

Het is een MG ZS 120 4 deurs, Bouwjaar: maart 2002, Benzine, Kleur: Zwart Metallic, vraagprijs nu is Eur. 14.000,00. Euro. 7.000 is geboden door iemand.

Volgens ANWB-koerlijst staat ie op Inkoop Euro. 7100,00

We weten dat een auto de slechtse investering is, maar Eur. 7000 vinden we toch wel belachelijk laag
Voor meer detail zie:
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/mg/1 ... 3&trader=p[/url]
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Prijs is wel wat aan de hoge kant vind ik persoonlijk.
Denk meer rond de €10.000,-
Zag net een op autoscout24 staan met de zelfde bouwjaar en minder kilometers voor dat bedrag.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
sjoqr

Bericht door sjoqr »

Verschillende dealers vertelden ons ook: "Probeer particulier en ga niet boven de 10.000". Maar ik wilde eerst van onpartijdige kenners weten wat een reeele prijs is. Waarvan akte
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

tja ik heb een 180 te koop staan.
iets exlusiever maar die moet ik ook maar zien te verkopen.

het aanbod is een stuk minder als een 120
en ik denk als er iemand opzoek is naar een zs (zullen er niet veel zijn)
dan hebben ze nog wel keuze uit een 120 want die zijn nog wel aardig te koop.

suc6 met de verkoop, anders toch echt proberen ergens in teruilen
sjoqr

Bericht door sjoqr »

Maar waar vind ik mijn potentiele kopers?? Dat is de vraag, over de prijs worden wehet uiteindelijk wel eens. Maar zonder potentiele koper begin je niets.

P.S. Jij ook succes
sjoqr

Bericht door sjoqr »

Zijn er bijvoorbeeld "meetings" of "club-evenementen" waar eventuele potentiele kopers komen?
Trevor

Bericht door Trevor »

Hoe verkoop jij je auto eigenlijk challenge?

Je bent net zo lekker op weg om er een toffe wagen van te maken....
sjon

Bericht door sjon »

sjoqr schreef:Maar waar vind ik mijn potentiele kopers?? Dat is de vraag, over de prijs worden wehet uiteindelijk wel eens.
Je vindt het makkelijkst een potentiele koper met plakaten achter de ramen en dan gewoon de auto in de tuin of langs de weg zetten.

Mijn vorige auto is ook op die manier verkocht (was dan wel geen MG), ik heb die auto 3 maanden op internet gehad en ik had nog geen mailtje gehad. In de tuin heb ik er een stuk of 10 gehad en de laatste heeft hem gekocht, het is gewoon geduld hebben en hopen op de persoon die het geld ook daadwerkelijk te besteden heeft.
Plaats reactie