MG ZR 160 vvc kapot

Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

matroos schreef:Als ik gas geef, klinkt er een soort turbo geluid over mijn speakers heen, dit wordt duidelijker als ik meer gas geef.
COOL ! ook het geluid van een dumpvalve? :P

Nâh geintje.
Wat je nodig hebt is een filter tussen de constante én kontaktgeschakelde + en je radio unit.

De dynamo verstoord namelijk via de + het signaal in je radio .... heeft iemand me ooit verteld ;)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

OF....
Je kabels liggen inderdaad te dicht naast elkaar. (ik doe de ene altijd links en de ander rechts= accukabel, links en dubbele tulp van de radio rechts langs de dorpels, even stofje los, kabel eronder en weer vast)
OF....
Je moet een ander massa punt zoeken. (lees verder)
Of...
Als dat niet helpt, inderdaad een filter hebben, (had ik ook in mn eerste wagen maar nu bleek bij die, dat ze een verkeerde massa hadden gekozen voor mn +kabel van de versterker. )

Ik zelf neem altijd een gordel-bout, die is goed. En altijd kaal op het staal!! Dus gordel-bout should do the trick... ;)

D.w.z. de achterbank rugleuning naar voren doen, dat ding waar je de achtergordels inklikt loshalen met een sleutel, goed oog(kabelschoentje) om je kabel doen, (die dus groot genoeg is voor je bout doorheen te doen), zorgen dat die kabel goed vast zit :!: bout door het oog, bout weer vast en klaar! Geen extra gaten boren in de bodem what so ever.... dus ook géén extra onnodige schade :idea:

Succes... :roll:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya Sylvia,

Yep, moet ik je helemaal gelijk in geven.
Stroom langs bestuurderskant - geluid langs bijrijderskant (of omgekeerd)
Ik zelf doe qua massa (-) het wat moeilijker,
Ik trek een dikke kabel voor de + en de - vanaf de accu langs de bestuurderskant naar de kofferbak.
Kl*te klus ... maar je weet wel zeker dat je een goede + en - hebt.
Ik heb het bij anderen trouwens weer anders gezien .. dus je kan qua stroom enzo flink wat verschillende kanten op in de auto en je moet doen wat jezelf het best uitkomt :)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Die accu kabel mag lang zijn maar die versterker kabel die zwarte moet eigenlijk zo kort mogelijk, anders verlies je teveel vermogen/kracht.....
Dus die ene (zwarte) van je accu halen is not such a good idea my friend ;)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

HAHA ... BETRAPT! ... je zegt eindelijk iets wat niet klopt !! :D:D:D:D:D:D:D:D

Dat van die korte 'min' kabel klopt niet helemaal.
Als je hem namelijk zo kort mogelijk houd moet "de min" dus eerst de hele auto door met allerlei storinkjes tussendoor opnemend voordat hij de accu bereikt.
Neem je zo'n dikke plus en min zoals ik heb je "eigenlijk" de kortste storingsvrije weg van en naar je accu.
Moet ik er wel bij zeggen dat het bij mij wel hele dikke kabels zijn :)

Na na nana nah :P:P:P:

Cheers,
Dennis

PS: en ja, ik ben ook zeer eigewijs ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Je bedoeld dat je dus rood EN zwart vanaf je accu hebt?!

Ik heb dat eens nagevraagd enne.... Can't be good...! (meerdere bronnen) :roll:

Rood vanaf de accu en zwart zo kort mogelijk is dus het enige juiste antwoord hier... (Correct me if i'm wrong, anybody but DD?) :idea:

Ik ga die discussie graag met jou aan tijdens een Maccie D ;)
matroos

Bericht door matroos »

Wat heb ik toch weer een heerlijke discussie opgestart!! :lol:

Als jullie wapens en munitie nodig hebben, ik heb genoeg op mijn werk liggen, dus geef me maar een belletje.

De groeten,

Matroos :D
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Haha... :lol:

Geeft niet hoor, Keeps the bunch alive... lol ;)

We 'vechten' het bij de Maccy D wel uit... ghe ghe... :twisted:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hihi KNOKKEN :D:D:D

Het klopt wel wat Syl zegt, veel carhifi bedrijven zeggen dat je inderdaad de min (-) zo kort mogelijk moet houden.
Maar toen ik het zo aansloot zoals ik het al geschreven heb merkte ik toch een verbetering .... en ik schreef ook al dat ik eigewijs was/ben :D

Zeg... als je nou de accu in de kofferbak plaatst ... zijn én je +/- kabels kort én je hebt meer ruimte onder je motorkap voor een mega luchtfilter ;)

Cheers,
Dennis :)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ja, typisch gevalletje van 'pak je accu op en wandel'... Woehaaa!!! :lol:

Dan kan het wel... Enne... Over dat mega luchtfilter, tja... Helaas moet ik je daar gelijk in geven, hihi. Die ruimte is er nu niet, dan wel. Maar ja, om nou mn accu 'even' in mn kofferruim te plaatsen... Ik zie wel eens hoe graag ik die K&N wil.. :roll:
Acid

Bericht door Acid »

Ten eerste noem me verdomme geen "U", Bart, mijn schijt is net zo bruin als de jouwe.
Awel zunne, ik denk dat onzunne bart uit den belgie komt :D En daar zeggen ze nou een mal tegen elkander "U" he, gij verrekte zottenkop :P
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Guess who's Back :twisted:

FF zitten lezen,

Zozo Sylvia heeft er wel verstand van hoor. MOet er ook wel bij zeggen dat ze deze discussie met een straat lengte wint :wink:

Heb nu eindelijk mn Hoedeplank klaar, klinkt wel lekker, maar nog niet genoeg. Ben nu FF aan het sparen voor een Pioneer Sub, TW-304C. Heeft er iemand een idee wat voor versterker ik daarop moet gooien, want zit te twijfelen tussen een aantal merken o.a. Caliber Pioneer of infinity.

Can anybody help me? :?: :idea:

Verder al wat bekend over de 19e hoe laat?

Greetz
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Mista T schreef:Guess who's Back :twisted:

FF zitten lezen,
Zozo Sylvia heeft er wel verstand van hoor. MOet er ook wel bij zeggen dat ze deze discussie met een straat lengte wint :wink:
Kijk met jou kan ik praten.... Lekker puh voor DD... Thanx for compliment btw... ;) Ik doe sinds mn 2e wagen mn geluid zelf inbouwen, ik zag het de eerste keer en dacht: Dát kan ik zelf ook nog wel! D.w.z. --> 9 auto's en 3 bedrijfswagens verder, dan weet je wel waar je het een beetje over hebt, hihi. :roll:
Mista T schreef:Ben nu FF aan het sparen voor een Pioneer Sub, TW-304C.
Hoeveel watt (wat?!) is je sub? Je versterker wattage mag nooit meer zijn dan je sub wattage. Ik heb zelf 2 kleine (8inch)sony subjes en zoek daar ook nog wat(t) leuks bij... Ik heb nu (merk zeg ik lekker niet = waardeloos) 2x150watt (wat?!) op 2x 350w.
Caliber is goed, Pioneer iets minder, Infinity zegt mij niet echt veel maar ik hoor net dat die ook goed is, mooi spul, redelijk aan de prijs (kan me vergissen) je kan ook iets als een Kenwood nemen die is goed. Géén Sony nemen das *** spul.
Schrik btw niet van de prijzen... Heb ik al gedaan, damn wat zijn die dingen duur! :(
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

....
hum .. ik geloof dat ik maar eens wat IP-adresjes moet gaan "Bannen" :twisted:
....

Cheers,
Dennis ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Haha.... So i am banned from now on?!

Lmao@... :roll:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Nâh, geintje ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie