MG ZR 160 vvc kapot
MG ZR 160 vvc kapot
Eindelijk eens een onderwerp over de ZR.
De stelling: 8 November j.l. heb ik mijn ZR 160 naar de dealer gebracht want de kop was gescheurd (misschien herinneren jullie je dat nog?), de 23ste j.l. weer opgehaald en na het tanken begon het motormanagement lampje in mijn cockpit te branden. Na 2 dagen ben ik terug gegaan (de 25ste j.l.) en kon hem s avonds weer ophalen, na het starten begon hetzelfde lampje weer te branden. Nu, (de 12e december) heb ik de beruchte ZR 160, nog steeds niet terug, want de vvc doet het niet goed.
HELP me met advies wat ik nu moet doen, want ik krijg sterk het vermoeden dat ik hem voor de kerst (de 24ste december) nog niet terug zal hebben!!!!!!!!!!
De groeten,
Een matroos die op dit moment niet in zijn ZR 160 kan brullen als de brandweer.
De stelling: 8 November j.l. heb ik mijn ZR 160 naar de dealer gebracht want de kop was gescheurd (misschien herinneren jullie je dat nog?), de 23ste j.l. weer opgehaald en na het tanken begon het motormanagement lampje in mijn cockpit te branden. Na 2 dagen ben ik terug gegaan (de 25ste j.l.) en kon hem s avonds weer ophalen, na het starten begon hetzelfde lampje weer te branden. Nu, (de 12e december) heb ik de beruchte ZR 160, nog steeds niet terug, want de vvc doet het niet goed.
HELP me met advies wat ik nu moet doen, want ik krijg sterk het vermoeden dat ik hem voor de kerst (de 24ste december) nog niet terug zal hebben!!!!!!!!!!
De groeten,
Een matroos die op dit moment niet in zijn ZR 160 kan brullen als de brandweer.
Wat vindt je dealer hier nou zelf allemaal van? Hij vertegenwoordigd een product wat dus motorisch niet goed is. Het lijkt mij dan ook dat hij bij deze problemen zijn uiterste best doet om dit snel op te lossen.
De periodes dat jij nu je scheurijzer dus al kwijt bent, zijn mijns inziens veel en veel te lang.
Stuur eens een leuke fax naar je dealer, dat je nu toch wel verwacht dat je auto voor bv 20 december klaar moet zijn, omdat je anders andere stappen gaat nemen. (andere dealer, of boete voor iedere dag dat je hem langer kwijt bent) .
Laat hem maar eens merken dat je het zat bent.
Groet en sterkte
Anton (wel een tevreden ZR160 coureur)
De periodes dat jij nu je scheurijzer dus al kwijt bent, zijn mijns inziens veel en veel te lang.
Stuur eens een leuke fax naar je dealer, dat je nu toch wel verwacht dat je auto voor bv 20 december klaar moet zijn, omdat je anders andere stappen gaat nemen. (andere dealer, of boete voor iedere dag dat je hem langer kwijt bent) .
Laat hem maar eens merken dat je het zat bent.
Groet en sterkte
Anton (wel een tevreden ZR160 coureur)
Ik ben gisteren bij de dealer geweest, om te kijken hoe het met mijn brulijzer is. De dealer zei dat ik er zo mee kan wegrijden en dat er niets meer mee aan de hand is, alleen dat verrotte lampie van mijn motormanagment blijft branden, gisteren zouden er ook mensen van MG-rover uit Vianen erbij komen kijken, ik heb alleen nog niets gehoord, maar het gaat de goede kant op.
Ik hou jullie op de hoogte.
De groeten,
Matroos
Ik hou jullie op de hoogte.
De groeten,
Matroos
Na bijna 6 weken is mijn auto bijna klaar, je zal het wel niet geloven, maar na 10000 km heb ik er 3 cilinderkoppen doorheen gesjeesd.
Hoe komt dat?
1e kop: Gescheurd na 9700 km vervangen(productiefout).
2e kop: Na 300 km vervangen want de boring is net te klein (productiefout)
3e kop: Dit is nog afwachten wanneer die vervangen wordt (hopelijk geen produktiefout).
Misschien kan ik hem dan morgen (20 december, dit is 42 dagen nadat ik hem voor het eerst had weggebracht) eindelijk ophalen, want ze willen hem voor het weekend afhebben (die 2 dagen maakt me dan ook niet meer zoveel uit)
De groeten,
Matroos
Hoe komt dat?
1e kop: Gescheurd na 9700 km vervangen(productiefout).
2e kop: Na 300 km vervangen want de boring is net te klein (productiefout)
3e kop: Dit is nog afwachten wanneer die vervangen wordt (hopelijk geen produktiefout).
Misschien kan ik hem dan morgen (20 december, dit is 42 dagen nadat ik hem voor het eerst had weggebracht) eindelijk ophalen, want ze willen hem voor het weekend afhebben (die 2 dagen maakt me dan ook niet meer zoveel uit)
De groeten,
Matroos
Klinkt niet echt geweldig. Hoop niet dat dit mij ook staat te wachten. Maar kan niks anders doen dan er nu dan in ieder geval maar van te genieten.
Ik weet niet of het overleef als hij zolang in de garage moet blijven slapen.
En voor jouw natuurlijk weer veel raceplezier
Groet,
Anton
Ik weet niet of het overleef als hij zolang in de garage moet blijven slapen.
En voor jouw natuurlijk weer veel raceplezier
Groet,
Anton
Laatst gewijzigd door Anton op zo sep 07, 2003 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
VVC kapot
Jow guys,spijtig om te horen dat je problemen hebt met je ZR160.Mijn ouders hebben een garage van MGR in Belgie ,ik rij ook met een ZR160 en een 220coupe turbo .Nog nooit problemen gehad met mijne ,of andere ZR160 van klanten,ben je zeker dat er nog genoeg olie op was de eerste keer dat de cilinderkop stuk ging ? Heeft je lampje van u oliepeil ooit gebrand voor hij stuk ging ? Zodra dat lampje is aangegaan is er schade !!!!! let er altijd op ,desnoods elke week of 2 weken of er genoeg olie op is ,dit gelg voor de eerste 15000 km daarna hoef je er eigenlijk niet meer op te letten.Doe dit aub.Ik betwijfel sterk dat er een produktiefout is opgetreden (komt nooit of heel,heel weinig voor,nog niet meegemaakt)wel een onoplettenheid van garage,of chauffeur is meestal oorzaak van zoiets.K raad u aan als de cilinderkop nu nog eens stukgaat ,om een compleet nieuwe motor te eisen !!!! Geen enkele MGR eigenaar mag zo een toestanden meemaken.Cheers Bart
Om jullie allebei antwoord te geven:
Ten eerste noem me verdomme geen "U", Bart, mijn schijt is net zo bruin als de jouwe.
De eerste 2 cilinderkoppen die ik heb gehad zijn allebei produktie fouten.
De eerste was gescheurd omdat het koud warm, koud warm enz enz wordt. Bij de tweede was de boring net iets te klein zodat hij niet genoeg kon koelen, en Rover staat erom bekend dat het een sleutel merk is, toch?
Om MISTA T te beantwoorden:
1 Magnat subwoofer
1 set pioneer 180 Watt boxen (het nieuwe type boxen van Pioneer)
1 Infinity 4 kanaals versterker.
Dit allemaal bij elkaar in 1 auto (in totaal nu 6 speakers en 2 tweeters), dat wil je zeker horen. Erectie cijfer 10!!!!!!!!!!!!!!
Het belangrijkste vind ik nu gewoon dat hij niet meer intern lekt (koelvloeistof) en dat ik weer kan brullen.
Volgens mij is de aard van alle problemen gewoon (ik heb hem namelijk gekocht toen er 4235 km opstond, het was een demo auto) bij de test ritten die de mensen erin hebben gemaakt, dat ze hem niet warm hebben laten lopen en gelijk zijn gaan brullen. Ik laat hem namelijk altijd warm lopen.
De groeten,
Matroos
Ten eerste noem me verdomme geen "U", Bart, mijn schijt is net zo bruin als de jouwe.
De eerste 2 cilinderkoppen die ik heb gehad zijn allebei produktie fouten.
De eerste was gescheurd omdat het koud warm, koud warm enz enz wordt. Bij de tweede was de boring net iets te klein zodat hij niet genoeg kon koelen, en Rover staat erom bekend dat het een sleutel merk is, toch?
Om MISTA T te beantwoorden:
1 Magnat subwoofer
1 set pioneer 180 Watt boxen (het nieuwe type boxen van Pioneer)
1 Infinity 4 kanaals versterker.
Dit allemaal bij elkaar in 1 auto (in totaal nu 6 speakers en 2 tweeters), dat wil je zeker horen. Erectie cijfer 10!!!!!!!!!!!!!!
Het belangrijkste vind ik nu gewoon dat hij niet meer intern lekt (koelvloeistof) en dat ik weer kan brullen.
Volgens mij is de aard van alle problemen gewoon (ik heb hem namelijk gekocht toen er 4235 km opstond, het was een demo auto) bij de test ritten die de mensen erin hebben gemaakt, dat ze hem niet warm hebben laten lopen en gelijk zijn gaan brullen. Ik laat hem namelijk altijd warm lopen.
De groeten,
Matroos
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Tenzij je krootjes gegeten hebt natuurlijkmatroos schreef:Ten eerste noem me verdomme geen "U", Bart, mijn schijt is net zo bruin als de jouwe.
Whow ..... en dat heb je er allemaal al in zitten??matroos schreef:1 Magnat subwoofer
1 set pioneer 180 Watt boxen (het nieuwe type boxen van Pioneer)
1 Infinity 4 kanaals versterker.
Wanneer was die meeting ook weer? want dat mot ik zien!
Hmm, maar dat houd in dat mijn 416 wat matigjes bedeeld is met z'n pioneer speakertjes in de deuren en een XS400 amp met een Kenwood KFC303 subje in de kofferbak
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Berichten: 2551
- Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
- Woonplaats:
- Locatie: Spaarndam!!!
- Contacteer:
Hallo....
Ik hoor het alweer, ik moet ZEKER gaan sparen voor die nieuwe versterker, damn! Maar éérst de versnellings bak......
Heb ik 2x 350w Sony + 2x150w versterker, (merk laten we even in het midden=waardeloos dus ) Standaard speakers 4x die in de TC zitten klinken al errug best... For now that is....hihi
Wel zelf gedaan, inbouwen enzo dus! Me as chickie and all zijnde dusss... (ja, ben ik trots op)
Iemand nog een versterker over met ongeveer 600w? Voor een leuk prijsje?
Echt tijd voor die meet dus... Begin helemaal blij te worden al. Absoluut...
Eindelijk worden we groot met onze club, wahoe!!!
Ik hoor het alweer, ik moet ZEKER gaan sparen voor die nieuwe versterker, damn! Maar éérst de versnellings bak......
Heb ik 2x 350w Sony + 2x150w versterker, (merk laten we even in het midden=waardeloos dus ) Standaard speakers 4x die in de TC zitten klinken al errug best... For now that is....hihi
Wel zelf gedaan, inbouwen enzo dus! Me as chickie and all zijnde dusss... (ja, ben ik trots op)
Iemand nog een versterker over met ongeveer 600w? Voor een leuk prijsje?
Echt tijd voor die meet dus... Begin helemaal blij te worden al. Absoluut...
Eindelijk worden we groot met onze club, wahoe!!!