bijna MG ZR 1.4 105 Le Mans bezitters

Plaats reactie
winterswijkposse
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 15, 2020 4:05 pm
Woonplaats: WINTERSWIJK

bijna MG ZR 1.4 105 Le Mans bezitters

Bericht door winterswijkposse »

Goedenmiddag,

mijn vriendin is vanochtend wezen kijken voor haar 1e autootje. Na wat zoektochten zoals Mercedes A klasse (bj 1999-2000), Vitara, uiteindelijk bij een MG ZR 1.4 105 Le Mans uitgekomen. Voor mij een onbekend terrein....

De auto heeft bijna 200.000 km gelopen (mijn 2005 Scenic 1.6 heeft er 204.000 gelopen en over het algemeen zeggen hoge km standen niet alles).
De distributie riem en de waterpomp zijn vervangen als mede de remschijven inclusief remblokken door de vorige eigenaar (die hem 3 jaar en een paar maanden heeft gehad. Verder is de uitlaatlijn tot de achterdemper en het spruitstuk vernieuwd.

Er zitten met 2 sleutels en met werkende afstandsbedieningen bij.

Morgenochtend mag ik mee om mee te beslissen over wel of niet kopen :shock:

APK punten waren ooit roestvorming op de bekende plekken (advies punt APK in 2018), waarmee ie in 2019 door de keuring is gekomen dus waarschijnlijk nu wel oké zijn. De plekken zijn nog wel zichtbaar met wat roest....

Verder lees ik op dit forum het een en ander over koppakking en/of koppeling??

Dus mochten er nog waardevolle tips zijn waar we morgenochtend op moeten letten dan horen we dat heeeeeel graag.

Wat kan het in het ergste geval zijn als er koppakkingsproblemen zijn?

gezien de km stand zou de koppeling ook een keer aan de beurt moeten zijn? Wat zijn de kosten daarvan?

Eventueel kunnen we dit in de prijs meenemen??

Ik hoor graag jullie bevindingen en hopengelijk 2 nieuwe enthousiaste MG bezitters erbij.

Groeten uit Winterswijk
winterswijkposse
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 15, 2020 4:05 pm
Woonplaats: WINTERSWIJK

Re: bijna MG ZR 1.4 105 Le Mans bezitters

Bericht door winterswijkposse »

Update... naar 2 MG wezen kijken.... beide twijfelachtig..... bij de 1e iets meer roest dan gedacht...en beetje zingende koppeling en binnenin optisch niet mooi (loshangende hemel, ventilatie roosters stuk).. de 2e.had een onlogische km stand en de km stand icm met de datum vd de distributiewissel komt niet overeen met km rapport.

De keuze is vandaag gevallen op een Seat Leon.

Kort maar krachtig forum bezoek . 😂
Plaats reactie