Voorstellen + Eerste vragen MG ZS 180

Plaats reactie
StefanZS180
MG-R Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jun 16, 2019 4:08 pm
Woonplaats: Rotterdam

Voorstellen + Eerste vragen MG ZS 180

Bericht door StefanZS180 »

Hallo allemaal,

Sinds deze week ben ik eigenaar van een MG ZS 180. Een foto volgt nog van de MG.

Nu heb ik een aantal vragen over dit type auto, ik heb er namelijk nog niet veel verstand van.

De eerste vraag is: Waar zijn onderdelen te koop voor deze auto? Wat is allemaal uit te wisselen van andere auto's zoals de Honda Integra en de Land rover.

De tweede vraag: De MG heeft last van een tikkende motor. Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk het zogenaamde V.I.S. Systeem is van de V6 motor. Is dit te verhelpen / te vervangen? Is het erg voor de motor?

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Stefan.
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: Voorstellen + Eerste vragen MG ZS 180

Bericht door Theo »

Hallo ,Welkom.
Ben ook in het bezit van een Zs 180 dus kan je wel wat vertellen .
Trouwens op dit forum en verder op internet is heel veel te vinden .

Onderdelen, EBay , Terpstra Kollum , Rimmer Bros , Damen en Kroes Boxtel.
Zs is in de basis een Honda Civic , daarna Rover 400 en 45.

Tja die tikkende motor,
Zou kantelende zuigers kunnen zijn, heeft die van mij ook .Niet ernstig maar de meningen zijn wel verdeeld.
De bediening van de kleppen zou ook kunnen
In het inlaatspruitstuk zitten vlinderkleppen .Deel van het VIS systeem.Het komt heel vaak voor dat deze gaan rammelen .
Zelf heb ik al 2 maal een spruitstuk vervangen .Nieuw heel duur .Gebruikt steeds lastiger te vinden maar op EBay meer resultaat.
Ga ff naar YouTube en zoek op piston slap kv6 en VIS kv6 dan kun je vergelijken met wat jij hoort.
Suc 6
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Re: Voorstellen + Eerste vragen MG ZS 180

Bericht door Theo »

Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Plaats reactie