Pierburg luchtmassameter MG ZS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Pierburg luchtmassameter MG ZS

Bericht door Docklands »

Wie heeft er ervaring met het vervangen van zijn luchtmassameter van zijn ZS IDT of Rover 45 IDT.
Je kan vrij weinig vinden over een vervangend onderdeel voor de bestaande luchtmassameter van Bosch.
Deze zijn net zoals de versie geleverd in de ZT niet van al te beste kwaliteit en ga na verloop van tijd ook stuk.

Nu kon ik op het Engelse Fora vinden dat een vervanging van de Bosch luchtmassameter de Pierburg 7.22701.09.0 is.
Maar is deze ook geschikt zonder mafam?

Dark Ice Design levert ook een type van Pierburg (één zonder mafam en één met mafam) maar daar staat het type nummer dan weer niet bij
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Pierburg luchtmassameter MG ZS

Bericht door Johnny_D »

Werkt zonder mafam, maar als je dan toch bezig bent ;)
Er is naast die van Bosch ook nog een ander merk verkrijgbaar als je zoekt via ebay.
Kwaliteit is iets minder, maar ook aanzienlijk lager. Je kunt altijd ook gewoon voor de paperclip gaan.
Net zo efficiënt, en kost zo goed als niks.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Pierburg luchtmassameter MG ZS

Bericht door mixtuurorgel »

Die Pierburg werkte in mijn ZT, zonder een Roverron aanpassing, voor geen meter wilde nauwelijks nog trekken.
Een mafam was niet echt nodig maar wel de bekende box.
Mijn huidige '75 heb ik laten tunen bevalt mij veel beter auto maakt snel toeren en produceert geen rookpluimen .
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Pierburg luchtmassameter MG ZS

Bericht door Docklands »

Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde Pierburg gehad.
Op onze ZT loopt hij prima met de huidge luchtmassa meter van Pierburg.
Het klopt dat er een Pierburg is die enkel geschikt is in samenhang met een Tuningbox of mafam.

Maar ik zoek dus een soortgelijks iets dat je softwarematig meer vermogen uit een L-serie blok kan halen.
Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat je de turbodruk kan verhogen en het toepassen van SDI injectoren.
Plaats reactie