Revisie MG ZR 160
-
- MG-R Regular
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma mar 02, 2009 8:20 pm
- Woonplaats: Terneuzen
Bedankt voor de reacties, ik ga het ook zonder proberen.
Ik zat laatst wat te googlen en kwam toen dit tegen. Misschien wel interessant.
http://cmmgrcc.org/notes-cylinder-head- ... ?nggpage=1
De koelkanalen in mijn kop waren wel wat groter als op de foto's, maar ook wel met gietresten.
Het volgende in de tekst vond ik ook wel opmerkelijk:
"I did notice that the ball in the coolant connection on the inlet manifold to the bleed line is missing. One of the little brass tangs is bent outward. I’ve been told that removing the ball is a somewhat common modification. With the ball missing there will be a constant flow of coolant to the expansion tank. Before reinstalling the intake manifold make sure that this little ball is not sticking, if stuck it would keep air from escaping from the engine."
Weet iemand hier iets meer van? Bij mijn weten zit dat balletje (volgens mij meer een kegeltje) er bij mij nog in, maar als het niets toevoegd en alleen maar problemen op kan leveren, gaat het eruit.
Ik zat laatst wat te googlen en kwam toen dit tegen. Misschien wel interessant.
http://cmmgrcc.org/notes-cylinder-head- ... ?nggpage=1
De koelkanalen in mijn kop waren wel wat groter als op de foto's, maar ook wel met gietresten.
Het volgende in de tekst vond ik ook wel opmerkelijk:
"I did notice that the ball in the coolant connection on the inlet manifold to the bleed line is missing. One of the little brass tangs is bent outward. I’ve been told that removing the ball is a somewhat common modification. With the ball missing there will be a constant flow of coolant to the expansion tank. Before reinstalling the intake manifold make sure that this little ball is not sticking, if stuck it would keep air from escaping from the engine."
Weet iemand hier iets meer van? Bij mijn weten zit dat balletje (volgens mij meer een kegeltje) er bij mij nog in, maar als het niets toevoegd en alleen maar problemen op kan leveren, gaat het eruit.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma mar 02, 2009 8:20 pm
- Woonplaats: Terneuzen
-
- MG-R Regular
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma mar 02, 2009 8:20 pm
- Woonplaats: Terneuzen
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Veertje inderdaad altijd weglaten.
Gaat alleen maar roesten en met veel pech roest hij een keer kompleet door en valt dan naar beneden waar hij je distributieriem kan mollen. (door tussen de riem en het krukastandwiel te vallen)
Gaat alleen maar roesten en met veel pech roest hij een keer kompleet door en valt dan naar beneden waar hij je distributieriem kan mollen. (door tussen de riem en het krukastandwiel te vallen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Regular
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma mar 02, 2009 8:20 pm
- Woonplaats: Terneuzen
De ZR draait weer, heeft ondertussen al zo'n 200 km gelopen en is ook weer volledig straat legaal (APK, verzekerd en de schorsing opgeheven). Alles lijkt zo op het eerste gezicht in orde.
Ik heb de spanning van de distributieriem tijdens de APK laten controleren, en deze was goed. Een afkeurpunt bij de APK was het raken van de KW voordempers met de stofhoezen van de homokineten. Is er hier iemand die ook met KW's rijdt en eenzelfde probleem heeft?
Het is nu 'opgelost' door de hoes iets verder over de as te trekken, maar bij inveren of draaien raakt hij nog.
Heeft er nog iemand een goed advies betreffende remblokken (Mintex, Ferodo)? Ze moeten niet te hard zijn, maar toch wel een rondje Nurburgring aankunnen.
Ik heb de spanning van de distributieriem tijdens de APK laten controleren, en deze was goed. Een afkeurpunt bij de APK was het raken van de KW voordempers met de stofhoezen van de homokineten. Is er hier iemand die ook met KW's rijdt en eenzelfde probleem heeft?
Het is nu 'opgelost' door de hoes iets verder over de as te trekken, maar bij inveren of draaien raakt hij nog.
Heeft er nog iemand een goed advies betreffende remblokken (Mintex, Ferodo)? Ze moeten niet te hard zijn, maar toch wel een rondje Nurburgring aankunnen.