Pagina 1 van 2

VIS rammel kv6

Geplaatst: ma okt 06, 2014 4:19 pm
door Theo
Beste allen,

Begin de V.I.S te horen ,ratelen en rammelen, echter de Zs 180 gaat als de brandweer.Heeft een acceptabel verbruik ,dus verder geen probleem.
Wat is wijsheid? Preventief vervangen ? Afwachten ? Kan het kwaad?.
Heeft iemand ervaring met het uitelkaar helen van het geheel en reviseren?
Op met name engelse fora lees ik van alles maar wie weet hier van hoed en rand?
Gr.
Theo.

Geplaatst: ma okt 06, 2014 5:53 pm
door MARTIN
:mrgreen: ik zou nog wat wachten tot je er gek van word;-)
zonder gekkigheid,als de kleppen te hard gaan rammelen dan kan er ook wat stukjes afbreken.
het is weliswaar plastic,maar ik zou het niet graag op mijn zuigertjes krijgen.
of ga voor een goede 2ehands(lastig te controleren) of koop een dure nieuwe.

Geplaatst: ma okt 06, 2014 5:58 pm
door JurrianZS
Is er een meetbaar ongeveer aantal km-stand waarbij ze beginnen te rammelen?

Geplaatst: ma okt 06, 2014 6:09 pm
door Theo
jran-lwd schreef:Is er een meetbaar ongeveer aantal km-stand waarbij ze beginnen te rammelen?
Geen idee , mijn zs heeft nu bijna 200.000 km gedraaid en ga er vanuit dat dit nog steeds de eerste VIS is...

Gr
Theo

Geplaatst: ma okt 06, 2014 10:12 pm
door MARTIN
:mrgreen: we hebben het er al over gehad, hoe minder vervuiling er bij komt des te langer gaan ze mee.
van alle v zessen die ik weet gaan degene met een Open luchtfilter eerder kapot dan een normaal luchtfilter mits op tijd vervangen.

er is echter ook een serie geweest die na 10 a 20000 al gingen rammelen.
maar de meeste zijn toen nog onder garantie vervangen.
waren voornamelijk zt en 75s met de 2.0 en de 2.5 ltr V6.

Geplaatst: di okt 07, 2014 1:40 pm
door Roverforever
bij de 75 V6 van m'n neef zijn ze kapot gegaan op 150d km. Maar inderdaad ooit krijgen ze er allemaal last van

Re: VIS rammel kv6

Geplaatst: za okt 18, 2014 6:23 pm
door Theo
Ondertussen op de gok een tweedehands op Mp gekocht en Vis motor behuizing gedemonteerd om speling op de as te controleren.
In tegenstelling tot speling vind ik eerder dat de hendel cq as zwaar loopt!,met de hand nauwelijks te bedienen.
Is dit normaal ? .
Gr.
Theo

Re: VIS rammel kv6

Geplaatst: zo okt 19, 2014 11:21 am
door Theo
Niemand ? Zelfs Arjen niet?
Geheel met wd40 behandeld ondertussen as cq hendel loopt iets soepeler.
Nog een aanvullende vraag,bij het handmatig bedienen van de hendel krijg ik het idee dat er 2 standen op zitten om de kleppen te bedienen dicht of open ,klopt dit?
Gr.
Theo

Geplaatst: zo okt 19, 2014 11:57 am
door MARTIN
:mrgreen: geen idee Theo,ik heb nog nooit zon ding uit elkaar gehaald.
maar het lijkt mij dat dit alles zeer soepel moet bewegen.

Geplaatst: zo okt 19, 2014 1:42 pm
door bam

Geplaatst: zo okt 19, 2014 4:03 pm
door Theo
Dank,
Het eerste filmpje had ik nog niet gezien de tweede wel.
2 standen zo te zien ,open of dicht.
Bij mij loopt de hendel echt zwaarder , te zwaar dat kan ik nog niet beoordelen.
De Vis motor moet ook niet defect gaan omdat eea te zwaar gaat...
Lastig...
Gr.
Theo

Geplaatst: zo okt 19, 2014 9:14 pm
door arjen
Het probleem is meestal dat al dat plastic spul uit elkaar rammelt..

Re: VIS rammel kv6

Geplaatst: vr okt 24, 2014 7:16 pm
door Theo
Vandaag de complete VIS behuizing gewisseld voor het tweedehandsje van Mp.
Dit ondanks dat ik twijfelde over de wat stroeve werking van de hendel die de vlinderkleppen bedienen.
En nu het resultaat!, Goed ,helemaal stil , geen geratel en gerammel meer.
Wat prestaties betreft : Geen verschil .
Groetend.
Theo

Geplaatst: vr okt 24, 2014 7:20 pm
door hAz
Dan heb je nu weer dit op je gezicht :)

Geplaatst: vr okt 24, 2014 7:24 pm
door Theo
Ja idd ,en weet je wat de grootste grap is ????, ik betaalde 30!!! Euries !!! :D

Geplaatst: vr okt 24, 2014 8:51 pm
door JurrianZS
Dat is geen geld!