drijfstang lagers vervangen zr

Ernst-Jan

drijfstang lagers vervangen zr

Bericht door Ernst-Jan »

Help. Ik wil mijn lagers vervangen.Maar nu heb ik de carterpan eraf,en er zit nog een "beugel" voor. Volgens mij helemaal losgemaakt. Maar er nog niet af willen! Zitten er ergens verborgen boutjes? HELP.
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

stel je eerst even netjes voor :roll:
en dan zijn er vast mensen die hier op kunnen antwoorden ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: je zal de kop er af moeten halen.
want de kopbouten zitten vast in die plaat die jij ziet
Afbeelding
Ernst-Jan

drijfstang lagers vervangen zr

Bericht door Ernst-Jan »

Sjee. Das een snelle reactie. Tnx. Wel iets meer werk dan ik dacht maar we gaan ervoor. Nogmaals mijn DANK!
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

MARVON schreef::mrgreen: je zal de kop er af moeten halen.
want de kopbouten zitten vast in die plaat die jij ziet
Wat Martin zegt :)
Andere vraag waar ik wel nieuwsgierig naar ben... Waarom ga je je drijfstanglagers vervangen? 8)
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Idd, de kopbouten moeten eruit.

Maar ik zou proberen de kop te laten zitten. Dus eerst de kleppendeksel eraf, dan de middelste 2 kopbouten eruit, dan iets van een spanband om het blok, dan de rest van de kopbouten.

Als je die kop er namelijk aftilt heb je een nieuwe koppakking nodig en moet je ook aardig wat olie er water troep opruimen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan »

Ik zal morgen wat foto's posten waarom ik de lagers ga vervangen. En voordat ik de carterpan eraf had, was het alleen bij gas geven een ratelend geluid. Das duidelijk,toch?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Nee :roll: bij een diesel of een vvc kan het wat anders zijn maar dat weten wij niet want wij weten niet wat je hebt? (voorstellen)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Drijfstanglagers hoor je vaak duidelijk klapperen bij een bepaald toerental, zegge tussen de 2500 de 3500rpm? En dan nog zou ik me eerder druk maken over waarom deze kapot zijn dan het vervangen ervan...
Ik heb ze bij een MG-R die normaal gebruikt wordt nog nooit vervangen in ieder geval.

Just my 2 cents.
Anderzijds is het volledig offtopic en is je vraag beantwoord :)
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Zoals Rik zegt, drijfstanglagers gaan niet zomaar stuk. Controleer het smeersysteem dus goed!
Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan »

Jawel, belofte maakt schuld. Na een weekje ziek op bed gelegen te hebben, ben ik weer verder met de MG. Ik zal een paar foto's posten.
Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan »

Sjee. Das geen kattepis. Ik krijg die foto's er niet op. Ga het vanavond weer proberen.
Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan »

Ok. Ik heb het opgegeven om foto's er op te krijgen. Het lukt me niet. Maar ik denk dat het topic veranderd moet worden in 'Motorblok wisselen'. De lagers hebben meegedraaid en de krukas is ovaal afgesleten. Dat wordt dus op zoek gaan naar een ander blok.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Wat voor een ZR heb je eigenlijk?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan »

Ik heb een MG-ZR . 160 pk 1800 cc. Groen metalic, erg leuk.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een ZR 160 dus ;), een ZR is er ook in de smaken 105 en 115 :+ vandaar de vraag.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie