Remmen 180 op 120/ Stabilisator 180 vs 120

p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Remmen 180 op 120/ Stabilisator 180 vs 120

Bericht door p@p@zs »

Wat heb ik nog meer nodig buiten de klauwen en de schijven?
Ga ervan uit dat dit gewoon past..


-VOOR DEGENE DIE DIT OOK GAAT DOEN; PAST ZONDER AANPASSINGEN! :) -
Laatst gewijzigd door p@p@zs op do nov 12, 2015 11:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Dat je erom denkt dat je de klauwen van een UK-spec ZS 180 óf ZR 160 pakt, in NL zijn ze allen voorzien van 262mm...

... verder moet je nog even blokjes zien te scoren :)
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

likje verf? stalen rem leidingen? :twisted:
gas is alles remmen is angst
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Verf is geen punt :+

Tis puur om de wielen wat te vullen :oops:
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Dan 14 inch er op :lol:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Dat is misschien wel het voordeligst :lol:

Wakker hoor Roland ;)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rik schreef:Dat je erom denkt dat je de klauwen van een UK-spec ZS 180 óf ZR 160 pakt, in NL zijn ze allen voorzien van 262mm...
Euh nee hoor, ik heb ze van een NL ZR160 en zowel de schijven als de klauwen zijn een stuk groter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Confirm, dat zijn 282's... Hebben wij (ik en Yme) ook standaard (gehad dan, op de ZS).
Johan
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

O, my bad dan. Ben 'ns aan het sleutelen geweest aan een ZS180 met o.a. 262mm schijven en na ietwat zoeken over het 282 vs 262 mm een verhaal geïnterpreteerd waar uit voort kwam dat het alleen in de UK zo was...

... Sindsdien ben ik altijd in die illusie geweest. Thanks though! :D
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

@ Rik, snapte t ook al niet helemaal, maar ben ook niet een echte techneut.

Hoe zit het met de remmen achter?
Ook groter dan bij de 120?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

p@p@zs schreef:@ Rik, snapte t ook al niet helemaal, maar ben ook niet een echte techneut.

Hoe zit het met de remmen achter?
Ook groter dan bij de 120?
Achter 260mm ipv de 238mm die je nu hebt.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Ja, deze zijn ook groter. 260 mm tegen een 239 op een standaard. Achter zijn het wel solids trouwens.
Let er even op dat je klauwen kompleet met de 'brackets' zijn. Verder heb je ook die metalen plaatjes nodig die tussen de bracket en de blokken zit en het metalen plaatje tussen remcilinder en binnenblok is ook wel handig. Ik weet niet of de plaatjes van de standaard set passen, maar daar ga ik niet van uit.
Johan
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ik heb nog helemaal niks, maar tot dusver bedankt voor de info, ook degene die dat via PB deden
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Toch weer even oprakelen...

Net op een Engels forum een foto gezien van een coupe met de remmen van een 180 vooraan, de auto staat op 16'' hairpins, dat vult prachtig 8)

Welke auto's uit de MG-R stal hebben ook zulke forse remmen?
Ook uit bv de 600/800 reeks?

Op mn eigen 120 is 17'' met de standaard remmen toch wel wat iel, maar op de cabrio lijkt het me prachtig, wel overdreven met 90 pk, maar t gaat om het idee ;)
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

dit zijn 282mm schijven op 17inch
Afbeelding

is zelfs genoeg voor het asso rijden van mij :+ :mrgreen:
gas is alles remmen is angst
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ook niet verkeerd, maar met 16'' zit het wiel aardig dicht.
Op de cabrio vind ik 16'' prima, en wil op de coupe ook hairpins, of BRM wielen (Cosmos?)

T heeft bij mij meer show dan 'go', remmen doe ik het liefst zo weinig mogelijk, gewoon op tijd je voet dr af :lol: :p
Plaats reactie