storing remsysteem ????!!!!!

Plaats reactie
littldevil

storing remsysteem ????!!!!!

Bericht door littldevil »

ik zit met een vervelend iets

mijn abs lampj brand al een gehele tijd maar we dachten dat dit kwam doordat ik redelijk goed verlaagd rond rij en inclusief een kleinere band dat de computer zo een foutmelding geeft

maar nu is het lampje van de handrem ook beginne branden tijdens het rijden ik veronderstel dat dit niet echt meer kan liggen aan de verlaging

heeft iemand een idee wat het kan zijn
ik moet wel bij zeggen als ik afrem van 165 naar 120 dat er een enorm raar geluid optreed en dat heel mijn auto en stuur zwaar begint te schudden

grtz
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Even uit laten lezen, die van je rem-systeem zal wel een sensor zijn ala een abs-sensor.

Je handrem heeft voor zover ik weet geen electrische onderdelen, behalve dan om je te waarschuwen dat je de handel niet ver genoeg naar beneden hebt gedaan. (dus...als je het lampje zit, duw dan eens een betje op de hendel, als hij uit gaat dan zit er waarschijnlijk een stukje tapijt of vuil tussen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Handremschakelaartje komt wel vaker voor, heeft mijn 25 ook last van soms. Maar heeft verder niks met de rest van het remsysteem te maken ;)

dat rare geluid bij het terugremmen lijkt me overigens niet zo best :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
littldevil

Bericht door littldevil »

hendel zit helemaal naar beneden

en als ik de handrem optrek gaat dit lampje feller branden en als ik de auto effe stil leg en weer start is het lampje weg....
littldevil

Bericht door littldevil »

denk dat het lawaai maken beetje van combinatie is van slechte uitlijning en zwaar remmen heb net eens naar mijn zomersetje gezien tis nieuw van maart en heel de binnekant is weg gesleten :twisted: woeps....
Plaats reactie