zr s1800T project

Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

uch uch... stoffig hier :+

tijd voor een up dateje

dashboard pas gemaakt
Afbeelding
moet nog ff wat steuntjes maken dat ie wat steviger zit

vast een beginnetje gemaakt met de deuren,
Afbeelding

binnen kort nog ff wat buizen halen voor de kooi verder te maken.


heb nog zitten zoeken voor zuigers en drijfstangen, iemand enig idee waar je compressie verlagende kan krijgen??
gas is alles remmen is angst
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Nu pas dit topic gevonden :oops:
Mijn complimenten, je pakt het heel grondig aan. een dikke pluim !
En ja been there done that. Mijn gele MKI is ondertussen circuitwaardig (wil in februari gaan roderen), maar het project is nog lang niet afgerond. Ik moet de VVC nog blanken. Op dit moment vermoeden we tussen de 210 en 230 pk te zitten. Eens geblankt, MTB's, emerald en heel de "rimenam" kan je 280 pk halen en 270 Nm. Vergeet niet dat op track pk's van een ondergeschikt belang zijn echter. Torsiestijfheid, ophanging, remmerij, een goed differentieel en banden zijn des te meer belangrijk.

Het VGK onderblok kan je van buiten niet onderscheiden van een 1.8, daarvoor moet je het opendoen en moet je een kenner zijn. Geen ene rallyorganisatie die zich daar mee bezig houdt, of die het kan. Ik heb een jaar rally gereden, en geloof men buiten de standaard dingen, controleren ze niks.
Ik raad je echt een atmosherische 2.0 aan, daar kan geen turbo tegen op, zeker niet qua betrouwbaarheid. De VGK blok is er gewoon voor gemaakt en kan gemakkelijk 8500 RPM aan met de juiste kop. Sander is "the man" als het op porten en flowen aankomt. Neem het van mij aan, hij doet het grondiger dan DVA, dewelke ik persoonlijk ook ken en een week-endje aan het werk heb gezien.

Moest ik er opnieuw aan beginnen, deed ik het op dezelfde manier, alhoewel de andere racers er voor zorgden dat we het budget wat moesten verdelen, maar we ons ook konden permiteren het met de ZR wat rustiger aan te doen, we hadden toch nog andere racers ter beschikking. Dit zorgde dus voor de lange bouwtijd, maar het was relaxer.
ik schreef "moest ik er opnieuw aan beginnen", wat eigenlijk ook weer wil zeggen, dat ik het nooit opnieuw zou doen. Het kostenplaatje overschreed immers de aankoop van een bijna gloednieuwe professional built ZR racer, zoals de MKII die mijn race-buddy kocht. Maar ach, het houdt je van straat.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Plaats reactie